חיפוש

מתי נפנה לעורך דין תעבורה?

עורך דין תעבורה יוכל לסייע לנו בשלל עבירות התעבורה וכנגד כל הקנסות והדוחות. עם זאת, פעמים רבות עלות עורך הדין תעלה על גובה הקנס ושירותיו לא יהיו משתלמים. מנגד, ישנם מצבים בהם שירותיו של עורך דין תעבורה יהיו לנו לעזר ויצילו אותנו מעונשים כבדים. להלן נכיר את אותם המקרים אשר לא מצדיקים פניה לעורך דין תעבורה ולעומתם את המקרים בהם פניה לעורך דין תעבורה קריטית.

 

דוחות חניה

מקרה קלאסי בו לא נצטרך לפנות, בדרך כלל, לעורך דין תעבורה, הוא מקרה בו קיבלנו דוח חניה. העיריות השונות בארץ מחלקות דוחות חניה רבים עקב חניה באדום לבן ובשאר המקומות בהם החניה אסורה, חניה בכחול לבן ללא תשלום או חניה באזורי תו חניה.

לרוב, הקנסות שינתנו בגין עבירות אלו יעמדו על מאות שקלים בודדים בלבד. כמו כן, הדוחות לא ילוו בנקודות או בשאר סנקציות משמעתיות משמעותיות. במקרים אלו, לא ישתלם לפנות אל עורך דין תעבורה.

אולם גם כאשר מדובר "רק" בדוחות חניה, ייתכנו מקרים בהם הפניה לעורך דין תהיה משתלמת במיוחד. לעיתים, כאשר מצטברים דוחות חניה רבים, המשטרה תזמין את הנהג למשפט ואף תעצור אותו עד למשפט עצמו. כך קרה בפסק דין גורדון המפורסם, בו גורדון הושלך אל מעצר לילה עקב ריבוי דוחות חניה שנרשמו, בטעות, לחובתו.

במקרים שכאלו, ברי כי עליכם לפנת כמה שיותר מהר אל עורך דין תעבורה אשר ייצג אתכם בפני הרשויות. למרות שמדובר בעבירות חניה בלבד, הסנקציה המשמעותית מצדיקה פניה זו.

 

עונש משמעותי

יתר המקרים המצדיקים פניה אל עורך דין תעבורה, הם המקרים בהם הענישה על עבירת התעבורה הינה משמעותית. כך, כאשר עברתם עבירה אשר תוליך לשלילת הרישיון שלכם, לצבירת נקודות רבות לחובתכם, לחיוב בקורסים שונים וכן הלאה, תוכלו לפנות אל עורך דין תעבורה שיסייע לכם.

 

מה יעשה עורך הדין

בפני עורך דין התעבורה יעמדו מספר אופציות לפעולה. ראשית, סביר כי עורך הדין ינסה לערער על עצם קיומה של העבירה ולטעון כי היא מעולם לא נעברה וממילא מגיע לכם זיכוי מלא. ככל שטענה שכזו לא תהיה רלוונטית, עורך הדין ינסה להצביע על נסיבות מקילות אשר יפחיתו מהעונש שלכם.

במקרים בהם הענישה הצפויה הינה חמורה למדי, עורך הדין אף צפוי לחתור לעסקת טיעון עם התביעה. במסגרת עסקת הטיעון אתם תודו בביצוע העבירה אך הענישה עליה תהיה מינורית יחסית. כך, התביעה תקבל הודאה ותוכל לבסס הרשעה מחד, ומאידך הענישה עצמה תהיה נמוכה ולא תפגע בכם כפי שיכלה לפגוע הרשעה מלאה.

 

לסיכום

לסיכום, במצבים בהם צפויה ענישה חמורה יחסית, הכוללת שלילת רישיון, רישום נקודות לחובתכם, קנסות כספיים משמעותיים במיוחד וכדומה, נפנה לעורך דין תעבורה. עורך הדין ינקוט במגוון כלים משפטיים כדי להקל על רוע הגזרה ולצמצם את העונש.

אנשי משפט

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »