חיפוש

מתי נכון להתגרש? כל הטיפים של עורכי הדין

במדינת ישראל אחוז הגירושין רק עולה משנה לשנה, עובדה שמראה מצב לא מזהיר בכלל.

מה הסיבות לכך? והאם ישנם מצבים שלא נכון להתגרש וכאלה שכבר ממש כדאי? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה ההגדרה של גירושים?

ראשית כל הגדרה זו רלוונטית רק לבני זוג שנשואים על פי חוק. בפועל גירושין זה מצב בו קשר נישואין מסתיים בצורה פורמלית (לא רק פרידה בין בני הזוג), אלא מבחינה מדינית וחוקית מוגדרים כפרודים, גרושים. אחת הסיבות שחשוב לאנשים לעשות זאת בצורה פורמלית היא העובדה שרק לאחר מכן יוכלו בני הזוג להמשיך לפרק ב' ולהתחתן שוב במידה וירצו בכך.

בנוסף, לעיתים גירושין כוללים הסכמים והסדרים הקשורים בנוגע לרכוש משותף, כספים וכן, במידה ויש ילדים משותפים, החלטה על משמורת של כל אחד מבני הזוג. כמו כן, יש את עניין המזונות לגבי ילדים של שני בני הזוג.

 

כמה זה נפוץ בישראל

במדינת ישראל היקף בני הזוג המתגרשים הוא גבוה ורק עולה עם השנים. כך עולה כי מבין כל הזוגות שנשאו בין השנים 1971-1968 כשבעה אחוז מהם התגרשו. נראה כי בשנת 2008 הייתה קפיצה ועלתה כמות הזוגות שהתגרשו.

 

למה מתגרשים?

יכולות להיות סיבות שונות לכך שבני זוג בוחרים להתגרש. אך אם נבחן לעומק יש 3 סיבות שהן מרכזיות לרוב בענייני גירושין. הראשונה קשורה בבעיות בתקשורת בין אישית בין בני הזוג. השנייה, היא כמובן קונפליקטים ומריבות שחוזרות ונשנות. כאשר ברמה מסוימת יכולות להיות מעיקות ולהעיב על הקשר. הסיבה השלישית קשורה באמון וחוסר נאמנות של אחד הצדדים או שניהם.

 

מה הפתרון?

מתי נכון להתגרש זו שאלה חשובה וגדולה, שכנראה יכולות להיות לה מספר תשובות. ראשית, ניתן להבין זאת כאשר האינטראקציה בין בני הזוג היא לא נעימה, לא עובדת כמו שצריך גם לאחר עבודה קשה וניסיונות רבים. שנית, כאשר אין אווירה טובה בבית ואין שמחה בקשר. שלישית, במידה ואתם לא מעוניינים לבלות יחד זה עם זו ו"מתרצים" לעצמכם בכדי לא לשהות במחצית אחד של השנייה.

בנוסף, במידה ואתם חווים משברים עמוקים חוזרים ונשנים בקשר, כאשר אין שינוי מהותי ואתם מרגישים שאין לכך פתרון. זהו מצב בעייתי. כמובן, שחשוב לנסות אפשרויות נוספות כמו טיפול זוגי והתייעצויות עם גורם חיצוני לפני קבלת ההחלטה.

מה אחרי?

במידה והחלטתם כן להתגרש, חשוב לנסות כמה שיותר לעשות זאת בצורה שתטיב עם שניכם ותסיים את הקשר בצורה טובה. ניתן להיעזר בעורכי דין או גורמי גישור. במידה והחלטתם להישאר יחד עבדו על הקשר, זה חשוב.

 

לסיכום

אחוז מקרי הגירושין בישראל עם עלייה מתמדת בשנים האחרונות. יש כמה מקרים בהם כדאי לשקול להתגרש הקשורים לתקשורת, ריבים, חוסר הסכמה, מבוי סתום ועוד. כך או כך כדאי לחשוב על הדברים לעומק. פטיש מזהב

 

אולי יעניין אותך גם