חיפוש

מתי מגיע השלב שבו פותחים את הסכם הממון בתהליך הגירושין

השאלה האם לקיים הסכם ממון בין בני זוג או להימנע ממנו מטרידה ומעסיקה זוגות רבים.

אין ספק שזוהי שאלה טריקית ויש זוגות שרק בעצם ההתעסקות בשאלה יצרה ביניהם משקעים רבים.

הסכם ממון הוא בעל השלכות עתידיות מהותיות בין בני זוג ועל כן חשוב לחקור ולקרוא לפני כן.

 

בשביל להבין את חשיבות הסכם ממון, בואו נבין את הליך הגירושין

תהליך גירושין הוא שם להליך בו בני זוג נשואים מבקשים לסיים את מערכת היחסים שלהם. זוגות שנישאו במדינת ישראל וברבנות יצטרכו להתגרש גם בבית הדין הרבני. אם שני בני הזוג רוצים להתגרש, אין צורך בפירות עילת הגירושין. תביעת גירושין היא משפטית לכל דבר ועניין ובני הזוג יצטרכו להוכיח את עילת הגירושין.

 

עילות גירושין קיימות

העילות המוכרות על ידי בין הדין העברי הן: בגידה, מעשה כיעור, סירוב בקיום יחסי מין, מום פיזי שלא היה מוכר לפני הנישואין, מאיסות ועוד רבים. על בני הזוג להגיש כתב תביעה הכולל פירוט פרטי ועובדתי של עילת הגירושין. עליהם לשאת בתשלומי האגרה של בית המשפט. לאחר שמיעת התיק, בין הדין הרבני יחליט על מתן הגט.

 

חלוקת רכוש בין בני הזוג על פי חוק

ברירת המחדל על פי החוק בכל הנוגע לחלוקת רכוש היא חלוקה שווה בשווה בין בני הזוג. כלומר, במסגרת של איזון המשאבים, לוקחים את כל הרכוש של בני הזוג, בין שנצבר לפני הנישואין ובין שבזמן תקופת הנישואין שלהם, ומחלקים בין בני הזוג שווה בשווה. לפעמים רק על סמך שווי או ערך הרכוש ולפעמים על פי ה"עין".

 

מהו הסכם ממון?

בעזרת הסכם ממון בין בני הזוג הם יכולים לקבוע הסדר שאינו קשור לחוק לגבי סדר הדברים במידה שיחולו גירושין או פרידה. הסכם ממון יכול להיחתם על ידי בני זוג נשואים, בני זוג ידועים בציבור או על ידי בני זוג מאותו המין.
ההגדרה החוקית להסכם ממון: "הסכם בין בני זוג המסדיר יחסי ממון שבניהם (להלן – הסכם ממון) ושינוי של הסכם כזה, יהיו בכתב".

 

יתרונות של קיום הסכם ממון בין בני זוג

פתרון מחלקות עתידיות: אין לדעת מה יוליד יום. היום אנחנו אוהבים, עוד כמה שנים אין לדעת.

בגרות: לקיחת אחריות על העתיד וראייה בהירה.

יצירת וודאות: ההסכם הוא הבטחון שלכם לעתיד. אין הפתעות וכל אחד יודע מה יקרה אם רכושו במידה והעתיד לא ורוד כרצוי.

 

חסרונות שבקיום הסכם ממון בין בני זוג

פגיעה באמון: לעיתים הסכם ממון יכול לקרב ולחזק את מערכת היחסים, אך יש מקרים רבים בהם הסכם ממון מעיד על חוסר בטחון או אמון בקשר בעיניו של אחד מבני הזוג.

העדר איזון בין בני זוג: לא תמיד בני הזוג הם בעלי אותו שווי כלכלי או נפשי ועל כן בהסכם לפעמים יש צד שמרגיש מנוצל או מפוחד לקראתו.

 

אין תשובת קסם לכולם:

כל קשר הוא עולם ומלואו. מה שמתאים לכם אינו מתאים לאחרים ולכן אין צורך להשוות. נסו לדבר על הדברים בבגרות ולהגיע לעמק השווה. לראות אילו רגשות המילים הסכם ממון מעורר בכם בקשב ואהבה לבן הזוג השני.

אנשי משפט

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »