חיפוש

מתי יש צורך באיחוד תיקים?

איחוד תיקים הוא הליך המתבצע במסגרת הוצאה לפועל, כאשר אדם חייב כספים רבים למספר נושים.

במידה שהחייב לא מסוגל לעמוד בכל התשלומים, כאשר עומדים נגדו מספר תיקי הוצאה לפועל, יש באפשרותו לבצע איחוד תיקים בתנאים מסוימים, כדי

להביא למצב שהוא מסוגל לכלכל את עצמו ובני משפחתו וגם לעמוד בתשלומים לנושים.

 

איך מגיעים למצב של איחוד תיקים?

עו"ד חיים מזור מלווה בעלי חוב בהליכי איחוד תיקים וחדלות פירעון לאורך שנים, מסביר כי אנשים נקלעים למצבים כלכליים מורכבים מאוד מסיבות שונות.

זה עשוי לקרות בגלל התנהלות כלכלית שגויה נטילת הלוואות רבות וחוסר שיקול דעת, אך זה יכול גם לקרות בגלל מחלה קשה במשפחה, או מוות, משבר אישי, משבר עולמי ועוד.

תנאים רבים מביאים אנשים שונים למצב שבו הם חייבים הרבה יותר כסף ממה שהם יכולים לשלם, אפילו במסגרת חלוקה לתשלומים רבים.

יתרה מכך, אנשים אלה יכולים להגיע למצב שבו החובות מכריעים אותם וגובים מהם חלק כה גדול מההכנסה החודשית, עד כי לא נותר להם מספיק לצרכים בסיסיים אחרים.

 

סיוע לחייבים במצוקה באמצעות איחוד תיקים

אחת הדרכים המקובלות לסייע לאנשים הנמצאים במצוקה כלכלית, בגלל ריבוי חובות, ריבוי נושים ואף ריבוי תיקים בהוצאה לפועל, היא תהליך איחוד תיקים.

במסגרת איחוד תיקים, ניתן לאחד א כל החובות אשר מטופלים בלשכות ההוצאה לפועל, לכדי חוב אחד גדול, אשר אותו החייב מתחיל לשלם מרגע אישור המהלך המשפטי.

 

איך מתבצע תהליך איחוד תיקים?

כדי להגיע למצב של איחוד תיקים, הכולל הסדר תשלומים נוח יחסית, אשר מקל על חייו של החייב ומאפשר לו לשלם את החובות העצומים שלו באופן שלא מחייב אותו לוותר על כל הכנסותיו החודשיות ואף לא מצריך אותו לטפל במספר חובות במקביל, אלא מאפשר לו לשלם חוב אחד בלבד,יש לעבוד תהליך בן כמה שלבים.

  1. מגישים בקשה לאיחוד תיקים ללשכת הוצל"פ. הבקשה צריכה לכלול פירוט של הנכסים של החייב, כושר השתכרות אישי ופרטים אישיים.
  2. רשם ההוצאה לפועל בוחן את הבקשה כדי לקבל החלטה, אם החייב רשאי להמשיך בתהליך.
  3. אם הרשם מאשר את הבקשה, הוא יוציא צו איחוד, הקובע, כי יש להפסיק באופן מיידי את כל תהליכי הגבייה המתקיימים בלשכות הוצל"פ, בכל אחד מהתיקים העומדים נגדו, חוץ מאשר תיקים בנושא מזונות לילדים למשל.
  4. במקרים מסוימים מבקשים ערבות כתנאים לקבלת צו האיחוד, או ממנים מפקח, שיפקח מקרוב על התנהלות התיק ועל העברת התשלומים לאחר איחוד תיקים.
  5. במקרים מסוימים מבצעים חקירת יכולת לפני מתן הצו
  6. במקרים מסוימים החייב מקבל צו עיכוב יציאה מהארץ עד תום תשלום החוב.

 

לסיכום

איחוד תיקים מיועד לסייע לאנשים שנקלעו בתום לב לחובות כבדים, אשר הביאו אותם למצב של ריבוי תיקי הוצאה לפועל. ההליך מיועד לאפשר איחוד של החובות כדי להקל על החייב לטפל בענייניו ולהצליח לשלם את החובות, אך גם להתפרנס במקביל.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »