חיפוש

ממצאי חוקר פרטי – האם זה קביל בבית משפט?

כאשר אתם בוחרים חוקר פרטי, חשוב לבחור באחד שפועל על פי החוק.

אחת הסיבות העיקריות לכך הוא שבמקרים רבים יהיה ניתן להשתמש בראיות שהחוקר יספק לנו בבית המשפט.

אף שופט לא ירשיע שום אדם על סמך ראיות שאינן קבילות.

 

אילו ראיות קבילות במשפטי גירושין בין בני זוג?

מכשירי הטלפון שלנו מכילים כמויות של מידע אותנטי עלינו, לדוגמא: הודעות וואצאפ, התכתבויות אינסטגרם או בצ'אט של הפייסבוק יכולות לשמש כראייה קבילה במשפטי גירושין. בילוש משרד חקירות מקצועי יודע שראיות אלו אינן קבילות אם אחד מבני הזוג פרץ לטלפון ללא רשותו או ידיעתו של בעל הטלפון.

מיותר להשקיע ולשלם ל חוקר פרטי מחירים מטורפים ובסופו של דבר לקבל ראיות שאין מה לעשות איתם בבית המשפט.

 

האם הקלטות ללא ידיעת הדובר יכולות להיות קבילות בבית המשפט?

הקלטות והאזנות מסוימות הן אמצעיים ידועים שחוקרים פרטיים רבים משתמשים בהם. הן יכולות להיות קבילות כראיה בבית המשפט אם יענו על התנאים הבאים:
שהאזנות הן לא האזנות סתר, מכשיר הקלטה שפועל כהלכה והופעל על ידי אדם שמבין במכשיר, הקלטות מהימנות, הקלטה שלא עברה עריכה או שינויים מניפולטיביים, זהות הדוברים בה ברורה ושכל הדברים נאמרו מתוך רצון חופשי.
שימו לב: דיבוב שונה מפיתוי או כפייה.

 

מתי ובאילו תנאים ביצוע של מעקבים הוא חוקי?

פרקטיקה מקובלת בקרב משרדי חקירות דיסקרטיים וחוקרים פרטיים היא ביצוע מעקבים. כמובן שגם כאן יש להבטיח את פרטיותו של אדם וצריך לבצע את המעקבים בהתאם לחוק. מעקבים הן כלי שכיח כשמדובר בתביעות נזיקין (נגד חברות הביטוח), או בתביעות גירושין על מנת להוכיח כי בן או בת הזוג מקיימים רומן או מערכת יחסים רומנטית מחוץ לנישואין.

 

ראיות קבילות מתוך מעקב

חשוב לציין, גם אם קיים בכם יצר ההרפתקנות ואתם חושבים שאתם יכולים לחסוך בכסף ולצאת למעקב בכוחות עצמכם, חשוב להגיד: זהו אינו מעקב חוקי והראיות שתביאו אינן קבילות בבית המשפט. רק חוקר פרטי מקצועי שמחזיק ברישיון מטעמו של משרד המשפטים רשאי על פי חוק לבצע מעקב אחרי אדם.

 

אחת ולתמיד – בדיקות פוליגרף

בואו נעשה סדר, אחת ולתמיד, בדיקות פוליגרף הן כלי שכיח מאוד. אנחנו שומעים עליו בטלוויזיה, בחדשות ובתוכניות שאמורות לעשות צדק. אך האם בדיקת פוליגרף היא ראיה קבילה בבית משפט? התשובה היא חד משמעית לא. אז מדוע עושים שימוש בכלי זה?
זהו כלי יעיל שיכול לסייע בחקר האמת אך אין להסתמך עליו. יש המון גורמים שיכולים להטות את התוצאות וכבר הוכחו בעבר מקרים של אנשים שיכולים לשקר בקור רוח ובמצח נחושה. באותה המידה ישנם אנשים שנכשלים בבדיקה מפאת ההתרגשות ולא מכיוון שהם משקרים.

 

משרדי חקירות:

המידע שבמאמר אמור לתת לכם בסיס ובכך תוכלו לבחון מהי רמת המקצועיות של החוקר הפרטי\ משרד החקירות שברצונכם לשכור את שירותיו.
תודה שקראתם!

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »