חיפוש

מיהו עו"ד לשון הרע ומתי תזדקקו לו?

 

פרסומים מכפישים ושקריים יכולים להרוס קריירה ולגרום לנזקים כלכליים ונפשיים קשים. עורך דין המתמחה בדיני לשון הרע מכיר את החוק ואת זכויות הנפגעים, ויוכל לנקוט בצעדים המתאימים להסרת התוכן הפוגעני ולתביעת פיצוי הולם על הנזקים שנגרמו. 

 

מיהו עו"ד לשון הרע

עורך דין לשון הרע הוא בעל ידע וניסיון רב בתחום דיני הלשון הרע. זהו תחום משפטי מורכב הדורש מומחיות. עו"ד לשון הרע יכול לסייע במצבים שבהם אדם (יחיד או תאגיד) הוכפש על ידי פרסום מזיק ושקרי כלפיו. בתי המשפט מעניקים הגנה מפני פגיעה בשם הטוב באמצעות חוק איסור לשון הרע. עו"ד בקיא בחוק זה יכול לנקוט בצעדים משפטיים הולמים על מנת להגן על לקוחו מפני נזקים כגון: אובדן הכנסה, נזקי תדמית ומוניטין, פגיעה במעמד חברתי ועוד.

עורך דין לשון הרע

מהי לשון הרע?

לשון הרע מוגדרת כדבר שפרסומו עלול לבזות אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, בוז או לעג מצדם. הגדרה זו רחבה למדי וכוללת מגוון פרסומים שליליים על אדם כגון: הכפשה, זלזול, השמצה, גנאי, עלבון וכיוצא בזה. ללשון הרע יש מסלול פלילי ומסלול אזרחי

 

מי נחשב למוציא לשון הרע?

החוק רואה כמוציא לשון הרע גם מי שמסייע בהפצת דברי לשון הרע, גם אם לא הוא זה שאחראי לכתיבת התוכן או אמירתו. כך לדוגמה, אדם המעביר הלאה שמועה מגנה או מפרסם אותה ברשתות החברתיות ייחשב אף הוא למוציא לשון הרע על פי חוק.

 

מתי מותר לפרסם ביקורת שלילית?

החוק מכיר בכך שלא כל ביקורת שלילית נחשבת כהכפשה אסורה. ישנן נסיבות ומצבים בהם פרסום גם של דברים שליליים על אדם הינו מותר וחוקי, כגון פרסום אמת בתום לב לצורך הגנה על אינטרס כשר, ביקורת עניינית על דמות ציבורית ועוד.

 

מתי כדאי לפנות לעו"ד לשון הרע?

כדאי להתייעץ עם עו"ד לשון הרע בכל מקרה בו יש חשש לפגיעה בשם טוב כתוצאה מפרסום שקרי או מכפיש. להלן מספר דוגמאות למצבים המצדיקים פנייה לעורך דין:

 

השמצות ברשת

למשל בפייסבוק, וואטסאפ או אתרי אינטרנט שמטרתן לפגוע ולהכפיש.

 

הכפשה/שמועות על ידי עובד או מתחרה

פנייה לעורך דין תאפשר בדיקה משפטית ונקיטת צעדים להפסקת ההשמצות ולמניעת נזקים נוספים לעסק.

 

השמצה באמצעי התקשורת

כתבה שקרית ומכפישה בעיתון, אתר או ערוץ טלוויזיה.

 

סחיטה או איומים

ניסיון לסחוט כסף או טובות הנאה על ידי איום בפרסום לשון הרע. פנייה לעורך דין מומחה עשויה לסייע במניעת פגיעה חמורה בשמכם הטוב, בהסרת תוכן מכפיש מרשת האינטרנט ואף בתביעת פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם.

סחיטה או איומים

תפקיד עורך דין לשון הרע

עורך דין לשון הרע מספק מגוון שירותים משפטיים בתחום דיני הלשון הרע, ביניהם:

 

ייעוץ וחוות דעת

האם הפרסום מהווה לשון הרע על פי החוק ומהם הסעדים המשפטיים העומדים לרשות הלקוח

 

שליחת מכתבי התראה

דרישה משפטית להסרת תוכן מכפיש ולהימנע מפרסום נוסף.

 

הגשת תביעת לשון הרע

תביעה אזרחית לפיצוי כספי על הנזק שנגרם כתוצאה מהפרסום המכפיש.

 

הגנה משפטית

ייצוג משפטי של נאשמים בתביעות לשון הרע נגדם.

 

צווי מניעה וצווי הגנה

בקשה לבית המשפט לאסור על המשך פרסום לשון הרע או לחייב הסרת תוכן מכפיש מאתר אינטרנט.

עוד

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »