חיפוש

מה נחשב לתאונת עבודה?

כשאדם עובד במקום עבודה, הוא נדרש להיות מבוטח מפני תאונות עבודה שיכולות להתרחש ולגרום לו נזק. המעסיק הוא זה שאחראי לבטח את העובד, החל מהרגע בו העובד התחיל לעבוד לראשונה. אילו מקרים ייחשבו כתאונת עבודה?

 

מהי תאונת עבודה?

ההגדרה המלאה של המונח "תאונת עבודה" מופיע בחוק הביטוח הלאומי, שנחקק ב1995. באופן כללי, תאונת עבודה היא כל תאונה שהתרחשה תוך כדי עבודה (בזמן העבודה או במקום העבודה עצמו) או עקב העבודה (תוך כדי שליחות מטעם העבודה או עקב סיכון שקיים במקום העבודה והוא חלק מאופי המשרה).

תאונת עבודה כוללת גם מקרים שקרו כשהעובד היה בדרכו לעבודה או בדרך חזרה ממנה, כאשר העובד שהה בסמוך למקום העבודה וניסה להציל או למנוע נזק לאדם אחר או לרכוש או כאשר אדם נפגע במהלך העבודה או בסמוך לה על ידי זריקת חפץ שנמצא במקום העבודה ע"י אדם אחר (כאשר העובד לא לקח חלק בגרימת הפגיעה).

ניתן לראות שההגדרה של תאונת עבודה היא די רחבה, ולא כוללת רק מקרים שקרו במקום העבודה עצמו.

 

מה ניתן לעשות במקרה של תאונת עבודה?

אדם שנפגע במהלך עבודתו ונגרם לו נזק, יכול לתבוע פיצוי על נזקיו מהמוסד לביטוח לאומי. נוסף על כך, במקרים רבים העובד שניזוק יהיה זכאי לפיצוי גם מהמעסיק שלו (במידה וניתן להוכיח שהתאונה נגרמה עקב התרשלות של המעסיק) ואת חברת הביטוח (של העובד עצמו ושל המעסיק).

העילות שבגינן תוכלו לתבוע לרוב יהיו אבדן השתכרות ואבדן כושר עבודה. למעסיקים רבים יש בביטוח שלהם סעיף ייעודי לתאונות עבודה פוטנציאליות של העובדים שלהם (שנקרא "חבות מעבידים"), ולכן במקרה של תאונת עבודה יש לפנות למעסיק ולברר מולו האם הביטוח שלו מכסה מקרים שכאלו.

 

כיצד ניתן לוודא שאני מקבל את כל הפיצויים שמגיעים לי?

הדרך הטובה ביותר בה תוכלו לוודא שאתם מקבלים את כל הפיצויים והזכויות הסוציאליות שמגיעות לכם עקב הנזקים שנגרמו לכם, היא לשכור עורך דין שיטפל בעניינכם אל מול הגורמים הרלוונטיים.

עו"ד דיני עבודה – איתי אדרת יסייע לכם בכל מקרה של תאונת עבודה, יוודא שאתם מקבלים את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם על הנזק שנגרם וילווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי והבירוקרטי.

העובד שנפגע בתאונת עבודה לא תמיד מודע לכל המקורות בהם הוא יכול לתבוע פיצויים, ולא תמיד יכול להתמודד לבדו מול הצד השני (שלרוב יהיה לו אינטרס לשלם כמה שפחות פיצויים, ולכן עלול לנסות להקטין את סכום התביעה ולהפחית מחומרת הנזק). עורך דין מקצועי לדיני עבודה, שעוסק בתחום באופן יום יומי ומיומן מאוד בתחום – ידע כיצד לטפל במקרה שלכם בצורה הטובה והאיכותית ביותר, וידאג שלא יחסירו מכם את הפיצוי שלו אתם זכאים על פי החוק!

למידע נוסף על תאונות עבודה לחצו כאן

 

פסק דין

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »