חיפוש

מה כרוך בתביעה בגין נזקי רכוש?

בכל יום שומעים על אנשים שרכושם נפגע מהרבה מאוד סיבות שלא היו מכוונות אלא מסיבות של חוסר טיפול בזמן או בגלל התרשלות בטיפול. לכן כדאי לדעת שכאשר רכוש ניזוק אפשר לתבוע את חברת הביטוח באם יש כזאת וכדאי גם לערב עורך דין מומחה בתחום, שיודע את רזי המקצוע ומכיר את החוקים ואת הפרקטיקה הלכה למעשה.

 

על איזה נזקי רכוש ניתן לתבוע – שלושה קטגוריות לתביעות נזקי רכוש

  1. נזקי רכוש לרכב.
  2. נזקי רכוש לדירה.
  3.  נזקי רכוש לעסק.

בכל אחד מתביעות נזקין אלו, תובעים את חברת הביטוח/ צד שלישי. ישנם מקרים שבהם רכוש ניזוק בשל ליקויי בנייה לדוגמא, גם בבניינים חדשים או בבניינים שעברו שיפוץ כללי במסגרת תמ"א 38. וכמובן בבניינים ישנים שהתשתיות שבו לא עברו התחדשות כשהיה צריך ולא תוחזקו נכון במהלך השנים.

דוגמא נוספות לנזקי רכוש אך מתחום הרכב – הצפות. בשנים האחרונות בשל מזג האוויר הלא יציב באזורנו, היו לא מעט מקרים בהם שמענו על הצפות בכבישים שונים בתוך הערים הגדולות. הצפות אלו הרסו מספר רכבים כל שלא ניתן היה לתקן אותם. במקרה כזה, תביעת נזיקין תועבר לרשות המקומית לאחר בירור שאכן הייתה התרשלות מצד העירייה שלא נערכה נכון להרס מסוג זה.

 

איך להתכונן לקראת התביעה

בכל מקרה שבו מחליטים לתבוע תביעה בגין נזקי רכוש חשבו להתייעץ עם עורך דין נזקי רכוש כדי שהוא יהיה זה שיכווין מה כדאי לעשות וכיצד להתנהל. עורך דין שמטפל בתביעות כאלו, בדרך כלל יהיה בקיא בכל מה שקשור לתביעת חברות ביטוח/עיריות או גופים ממשלתיים ומכיר כל סעיף ותת סעיף שיכול לכלול בתוכו חוזה של חברת ביטוח.

לאחר התייעצות עם עורך דין שידריך, חשוב להביא כמה שיותר ראיות והוכחות חותכות שאכן מדובר ברשלנות וחוסר טיפול בזמן על אף שהיו התראות קודמות לפני המקרה.

כמו כמעט בכל תביעה, קיימת התיישנות של תביעה בגין נזקי רכוש – 7 שנים מיום התאונה או 3 שנים מיום הגשת תביעה לביטוח. בכל מקרה, עדיף להזדרז עם עניינים שכאלה כדי לא לגרום לסחבת. בכלל בתביעות בגין נזקי רכוש, ככל שהמקרה יותר טרי בזיכרון ומתועד שחור על גבי לבן, עדיף לתבוע במידי ולא לחכות יותר מידי זמן.

 

לסיכום

במקרים בהם רכושכם ניזוק בעקבות הצפה או מליקוי של הבניין או בגלל שהשכן מעליכם לא תיקן את הרטיבות בזמן שהתרעתם או שחלילה נפל על רכבכם עץ בזמן שחניתם, כדאי לדעת שיש מי שייתן את הדין. בין אם מדובר בחברת ביטוח או צד שלישי, תמיד יש מי שעומד מאחורי כל נזק כזה. בכל מקרה של נזקי רכוש מומלץ להתייעץ עם עורך דין מתחום נזקי רכוש שמכיר ויודע את תהליך התביעה המהיר ומה לעשות כדי שלא תהיה סחבת בתביעה.

נזקי רכוש

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »