חיפוש

מה יכול לזכות אתכם על פי החוק בפטור ממס הכנסה

אין ספק שתשלום מס הכנסה הוא לא אהוב בקרב הישראלים ורבים מנסים "לחסוך בו", לשלם כמה שפחות ואפילו לגרום לכך שלא יצטרכו לשלם בכלל. אמנם יש כאלו שלא משלמים את המיסים באופן לא חוקי, אך במאמר נדבר על השיטות והדרכים לזכות בפטור ממס הכנסה באופן חוקי לחלוטין. תופתעו לגלות את הדרכים השונות לזכות בפטור ממס הכנסה.


תשלום המס במדינת ישראל

במדינת ישראל, תשלום מס הוא תשלום הניתן למדינה, גובה תשלום המס הוא אחוז מתוך ההכנסה של כל אזרח במדינה. גובה תשלום המס משתנה בהתאם למדרגת המס אליה הגיע העובד ובהתאם לנקודות הזיכוי שאליהן זכאי כל עובד. הקלות במס ניתנות לאוכלוסיות מסוימות וזאת על מנת לצמצם פערים כלכליים וחברתיים בחברה הישראלית.

 

בעלי נכות רפואית זכאים לפטור ממס הכנסה

על פי חוק, מקרים רפואיים מסוימים מזכאים לפטור מתשלום מס הכנסה.

לדוגמה:

1. עיוורים בעלי תעודת עיוור.
2. אזרחים שנקבעו להם לפחות 90% נכות משוקללת כאשר הנכות היא לצמיתות, כלומר נקבעה לתקופה של לפחות 185 ימים, כחצי שנה. אם לבן אדם יש מספר ליקויים, מבצעים שקלול של אחוזי הנכות.

 

איך מנצלים את הפטור ממס הכנסה במקרים של נכות רפואיים?

מגישים "טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות" למס הכנסה ולאחר תשלום אגרה, עומדים בפני וועדה רפואית מטעם מס הכנסה. אל הועדה צריך להגיש את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. אם הוועדה החליטה כי תקבלו לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות, ההחלטה תעבור לפקיד שומה ותקבלו פטור ממס הכנסה.

 

צבירת נקודות זיכוי על מנת לקבל פטור ממס הכנסה

נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום מס. נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 236 ש"ח בחודש. כל אזרח במדינת ישראל מקבל באופן אוטומטי 2.25 נקודות זכות ואילו הנשים מקבלות 2.75 נקודות זכות. ניתן לצבור נקודות זכות נוספות בעמידה בקריטריונים שונים: בגין הורות (כאשר ניתנות נקודות נוספות בגין כל ילד), התגוררות בעיר פריפריאלית, סיום שירות צבאי או סיום מילואים, סיום לימודי תעודה או לימודים אקדמאיים ועוד.

את נקודות הזיכוי ניתן לצבור ואם תצברו יותר נקודות זיכוי מתשלום המס שעליכם לשלם, תוכלו לקבל פטור מתשלום מס הכנסה באופן חוקי לחלוטין.

כאשר ההכנסה החייבת במס היא נמוכה כך גם אחוז המס הנדרש לתשלום, בשילוב נקודות הזיכוי ניתן להגיע לאישור פטור ממס הכנסה.

חשוב לציין:
1. אם נקודות הזיכוי שוות יותר מתשלום המס שעליכם לשלם – לא תקבלו את הכסף העודף.
2. אם נשאר לכם "כסף עודף" לאחר קיזוז הנקודות עם תשלום המס, הוא לא ייצבר לכם.

 

לסיכום, פטור ממס הכנסה – לא נפוץ אבל אפשרי

למרות שכול עובד בעל הכנסה משלם מס, יש מספר מקרים שבהם ניתן לזכות בפטור ממס הכנסה באופן חוקי. מקרים כמו בעיות רפואיות או קבלת נקודות זיכוי ברמה מספקת. בדקו מה מגיע לכם!

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם