חיפוש

מה זה יבוא מקביל?

בתקופה האחרונה אנו שומעים רבות על יבוא מקביל בערוצי התקשורת. השיח הער בנושא הוביל אותנו לבדוק באופן מעמיק מה זה אומר "יבוא מקביל" ומה חשוב לדעת אודותיו? הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו מפה עם כל האינפורמציה הנחוצה לכם בנושא.

 

תכירו את היבוא המקביל

סביר להניח ששמעתם על הייבוא המקביל בהקשר של בגדים, מוצרי מזון, מכשירים אלקטרוניים ועוד. שכן, מדובר בהליך שמתייחס לייבוא של מוצרים ממותגים אמיתיים (ולא מזויפים) שיוצרו על ידי היצרן והם מופצים ברחבי השווקים השונים. יש מי שטוענים שהיבוא המקביל כולל לא פעם סחורה באיכות ירודה, אבל האמת היא שאין זה נכון. מדובר בסחורה שאינה פחותה מזו שמיובאת על ידי היבואן הרשמי.

יבוא מקביל

היתרון המרכזי של היבוא המקביל

אי אפשר לכתוב מדריך שמציג את כל האינפורמציה על יבוא מקביל מבלי להציג את היתרון המרכזי שגורם לרבים לעסוק בו. מדובר בעם בטיפוח התחרות בשוק החופשי. הליך ייבוא זה מונע בלעדיות ושובר את המונופל. שכן, הדבר מסייע בסופו של דבר בהוזלת המחירים של המוצרים שיובאו. ניתן לראות זאת בשורה ארוכה של מוצרים שנמכרים בישראל.

 

אל תעשו זאת לבד – פנו אל המומחים בתחום

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי כדי להבין איך לבצע הליך של ייבוא מקביל, עליכם לדעת שההמלצה הגורפת היא להסתייע במומחים בתחום. שכן, יש סכנות שטמונות ביבוא המקביל למי שאינו מכיר בהליך מקרוב. הסכנה העיקרית עשויה לבוא לידי ביטוי בהדלפה של מוצרים מזויפים שעשויים להביא לפגיעה במשתמשים בהם. ההמלצה היא לפנות אל עו"ד גבריאל יניב שיסייע בקבלת אישור של משרד הבריאות, כדי לבדוק שהמוצרים תקינים.

יבוא מקביל

סיבה נוספת שתגרום לכם לפנות למומחים

יש שורה ארוכה של סיבות שיובילו אתכם לפניה אל מומחים בתחום. הסיבה השנייה נוגעת ל – 2 משרדים ממשלתיים שאתם לא רוצים להתמודד מולם לבד:

  • משרד הבריאות
  • רשות המיסים

נתחיל בכך שלמשרד הבריאות יש נהלים חמורים בכל הנוגע לייבוא מסוג זה. הנציגים של המשרד צפויים לבדוק שהמוצרים הנבחרים מופיעים ברשימה המותרת. אם לא די בכך, על היבואן להציג גם מסמכים שונים, כמו למשל: תעודות משלוח וחשבוניות ספק שיעידו על כך שהספק עומד בתנאים הבסיסיים הבאים:

  • הוא רכש את המוצרים מהמפעל של היצרן
  • המוצרים יוצרו במדינת הייצור של היצרן
  • לא עברה שנה מאז שהמוצר יוצר

 

השורה התחתונה – זה הזמן לעשות ייבוא מקביל

בשלב זה אתם מכירים בכל הפרטים החשובים שנוגעים לייבוא מקביל, כך שנותר לכם רק לבחור את המוצרים שתרצו לייבא לארץ. נזכיר לכם כמובן לפנות אל מומחים בתחום שילוו אתכם לאורך ההליך, כדי שתוכלו להיות בטוחים שתבצעו את השלבים השונים בהתאם לקבוע בחוק של מדינת ישראל. לנו נותר רק לאחל לכם שתהיה הצלחה רבה ושתצאו מורווחים מההליך.

יבוא מקביל

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »