חיפוש

מה העונש בחוק בגין התחזות כאדם אחר?

התחזות כאדם אחר הינה עבירה פלילית השייכת לתחום המרמה. עבירות אלו נעשות לרוב לצורך כלכלי, ולעיתים על מנת ליצור קשרים ויחסים עם בת או בן זוג אפשריים תוך הצגת מצג שווא. מה העונש בחוק בגין התחזות כאדם אחר ומדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי? קדימה, בואו נתחיל.

 

עבירות התחזות – קצת הסברים

על מנת שתתקיים עבירת התחזות כאדם אחר והרשעה, לא די בכך כי האדם המתחזה הציג מצג שווא, אלא נדרשת הוכחה כי המצג שהוצג על ידי המתחזה נוצר בכוונת תחילה על מנת להונות את הקורבן.

במרבית המקרים, ההתחזות נעשה על מנת להשיג דבר, אשר אותו המתחזה לא היה משיג ללא הצגת מצג שווא. העונש בחוק בגין התחזות כאדם אחר עומדת על כ – 3 שנות מאסר.

 

עורך דין פלילי

אם אתם מואשמים בעבירת התחזות, ישנה חשיבות רבה לפעול בהקדם, ולפנות לשירותיו של עורך דין פלילי מומחה בתחום, אם אתם מאזור צפון הארץ, תוכלו לפנות לשירותיו של עורן דין פלילי בקריות או עורך דין פלילי בחיפה.

פנייה מוקדמת לעורך דין פלילי עשויה לשנות את הכף, ולהכריע את עתידכם. עורך דין פלילי מומחה בתחום יוכל ללוות אתכם בתהליך, להנחות, לייעץ עד להגעה לתוצאה הרצויה. כמו כן, נציין כי אדם אשר נפתח כנגדו תיק פלילי בשל ביצוע התחזות, יוכל להיות מואשם בעבירות רבות אחרות. ליווי על ידי עורך דין פלילי בחיפה שמומחה בתחום, תוכל למנוע אפשרות זו, ואף לגרום לכך שההליך נגדכם יתבטל.

 

עבירת התחזות – סוגים ומשך מאסר

ניתן להבחין בסוגי התחזות שונים, להלן כמה מהן:

  • התחזות לעובד ציבור – אדם אשר מבצע התחזות לעובד ציבור, צפוי לקבל 3 שנות מאסר.
  • התחזות לבעל תעודת מקצוע או תעודת אופי – כאשר מדובר בהתחזות לבעל תעודת אופי, האדם המתחזה משתמש בהמלצה על אדם אחר, זאת על מנת להתקבל למשרה מסוימת, צפוי לקבל שנה מאסר. לעומת זאת, אדם המתחזה לבעל תעודה מקצועית, צפוי לקבל שנה מאסר לכל הפחות, ו – 5 שנים מאסר לכל היותר.
  • התחזות בהודאה שקרית – אדם אשר מודה בחוב שאינו שלו, בשם אדם אחר, צפוי לקבל 3 שנות מאסר לכל היותר.
  • התחזות לחייל 3- אדם אשר אינו חייל ומציג עצמו כחייל, צפוי לקבל 3 שנות מאסר לכל היותר.
  • התחזות חייל לקצין – חייל אשר מתחזה לקצין, צפוי לקבל שנה מאסר.

 

עיקרי הדברים – מה העונש בחוק בגין התחזות כאדם אחר?

עבירת התחזות כאדם אחר הינה עבירה פלילית. עבירה זו נעשית לרוב על מנת לספק צורך כלכלי, ובמקרים מסוימים על מנת ליצור קשר עם בני זוג תוך הצגת מצג שווא. על מנת להרשיע בעבירות זו, עולה הצורך להוכיח כי המתחזה עשה את העבירה בכוונת תחילה מתוך כוונה להונות את הקורבן. העונש בחוק בגין התחזות כאדם אחר הינה 3 שנות מאסר.

משקל

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »