חיפוש

מה הן תקנות הגנת הפרטיות?

תיבת ההודעות של האתר שלנו התמלאה בימים האחרונים בבקשות מצד גולשים שדורשים לדעת פרטים לגבי תקנות הגנת הפרטיות. התברר לנו שלאחרונה עלתה סדרת כתבות שעסקה בנושא באופן מקיף, אך לא הסבירה בדיוק במה מדובר. הדבר גרם להתעניינות רבה בקרב הציבור והוביל אותנו לצאת ולבחון מה הן התקנות האלה. הישארו אנו ונגלה ביחד במה מדובר.

 

תכירו קודם את הדרך שלנו להשיג את המידע בנושא

אם קראתם את פסקת הפתיחה, אתם וודאי מבינים שאין לנו מושג בכל הנוגע לתקנות אלו. בחרנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו כדי לבחון את העניין באופן מעמיק עבור הקוראים הקבועים שלנו (וגם אלו שמזדמנים אל האתר). כדי שנוכל להציג בפניכם את כל המידע המהימן והעדכני בנושא, היינו צריכים לפנות אל מי שיודעים דבר או שניים בנוגע לתקנות האלה. ראוי לציין כי הגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר מקיף בפייסבוק וביקשנו לקבל מידע מטעם מי שמכירים את התקנות מקרוב. פנו אלינו מעל ל – 400 איש ואנחנו בחרנו בסופו של דבר את ה – 4 שנראו לנו המומחים בתחום. אין באפשרותנו להציג את הפרטים האישיים שלהם, אז אנחנו רק רוצים לנצל את הבמה ולהודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להעלות את המודעות בתחום.

 

מה הן תקנות הגנת הפרטיות?

כעת, יש בידיכם את כל הרקע שנוגע לכתיבת המדריך, כך שאפשר להציג בפניכם סוף סוף את התקנות המדוברות. תקנו הגנת הפרטיות הן תקנות שנכנסו לתוקף בשנת 2018. מאז, כל מנהל ומחזיק של מאגר מידע מכל סוג שהוא צריך לעמוד בתקנות הללו, תקנות הגנת הפרטיות. אי מילוי של ההנחיה החשובה הזו עשויה להוביל להטלת קנסות ולעיתים, אף להוות בסיס לתביעות משפטיות.

 

4 סוגי המאגרים שעליהם חלות התקנות

התקנות להגנת פרטיות נוגעות לסוגי המאגרים הבאים:

  1. מאגר מידע שמנוהל על ידי תאגיד או מנהל יחיד
  2. מאגר שחלה עליו רמת אבטחה בסיסית
  3. מאגר שחלה עליו רמת אבטחה בינונית
  4. מאגר שחלה עליו רמת אבטחה גבוהה

 

איך תוכלו להיות בטוחים שאתם עומדים בתקנות?

אם אינכם בטוחים כי המאגר שלכם עומד בתקנות הללו, עליכם לפנות אל גורמים מוסמכים בתחום ולבקש מהם לבחון את המאגר שלכם באופן מעמיק. במידה ותגלו שאתם לא עומדים בתקנות, הגורמים המוסמכים יוכלו ללוות אתכם ולהביא את המאגר שלכם לרמת אבטחה גבוהה. כזו שתאפשר להגן על פרטיותם של הגולשים.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכל אחד מכם לדעת מהן התקנות להגנת פרטיות, מדוע הן חשובות ואיך אפשר להיות בטוחים שאתם עומדים בהן? כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק לצאת לדרך ולבדוק אם אתם עומדים בהן או שמא, יש לכם צורך בסיוע מצד גורמים חיצוניים שמוסמכים לדבר.

מנעול

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »