חיפוש

מהן עבירות התעבורה הנפוצות ביותר?

מרגיש שכמעט לכל אחד בתקופה שלאחר הקורונה יש רכב, ואכן הנתונים מראים שישנה צמיחה עצומה באחוז הרכבים שיש על הכביש מאז פרוץ המגיפה.

הדבר לצערנו הוביל עמו גם לצמיחת האחוז המצביע על עבירות תעבורה בסיסיות וחמורות כאחד.

לכן, על מנת שנוכל להימנע מכך, יש ללמוד מהן העבירות הנפוצות כיום.

ראשית, חשוב להבין שעבירות תעבורה עלולות להיות מאד בסיסיות, עד כדי שלא ניתן להיתפס על ידי שוטרים, לדוגמא במצב של אי חגירת חגורת בטיחות. אבל, עבירה זו, קטנה ככל שתהיה, היא בעצם הנפוצה ביותר וגם בין המסוכנות ביותר. לכן, שנדבר על עבירות מסוכנות, אין להסיק שעבירות אחרות אינן מסכנות חיים באותה המידה ושלא ניתן לעצור אתכם בגינן.

 

נהיגה תחת השפעה

אחת העבירות הכי נפוצות, שעלולות גם להיגמר באופן טראגי, הן עבירות שבמסגרתן אדם נוהג תחת השפעת סמים או אלכוהול. לכל אחד מהחומרים הללו ישנה השפעה מאד גדולה על התודעה ולעיתים גם צריכה מעטה ביותר שלהם עלולה להוביל ללקות בשיקול הדעת שלנו. לכן, ישנו איסור חמור לנהוג תחת השפעה.

אבל, לצערנו הדבר אכן מתחרש ואם נצטרך לעמוד בפני בית המשפט עקב המצב (בין אם אנחנו הפוגעים או הנפגעים), חשוב שיהיה לצדנו עורך דין תעבורה עומרי שטרן, אשר בקיא בחוק ויכול להגן עלינו ועל זכויותינו.

 

נהיגה חפוזה

מדובר כנראה בעבירה שכולנו עושים. באופן מפתיע רבים הם הנהגים שעולים לכביש ללא ידיעה מספקת של התקנות, ועל כן הם נוטים לבצע עבירות תנועה כמו נהיגה במהירות מופרזת, שגם יכולה להיחשב כנהיגה בקלות דעת. לצערנו, העבירה הזו יכולה להוביל לפגיעות ותאונות חמורות ביותר, בהן נאבד הרבה יותר מרכוש.

מדובר באחת העבירות החמורות ביותר, בהן האדם שעומד למשפט על קלות דעת, נשפט בין היתר על הקלות שבה סיכן חיי אדם וכל זאת על מנת להגיע ליעדו מהר יותר.

 

נהיגה ללא רישיון

אמנם זה נשמע לא סביר בכלל שאדם יחשוב בכלל לעלות על הכביש בלי רישיון בתוקף, או רישיון בכלל, אבל על פי הנתונים הקיימים זו אכן עבירה נפוצה. בעצם, עלולים להתרחש מצבים בהם אדם מקל ראשו בחשיבות של הרישיון שלו ונוהג על כלי רכב בלי שהרישיון בתוקף. התירוצים העיקריים שנשמע סובבים סביב לוח זמנים בו לא הספיקו לתקף שוב את הרישיון, הניסיון שיש לאותו אדם על הכביש ועוד.

 

לסיכום

עבירות תעבורה הוא תחום מאד נידון בבתי המשפט והסיבה לכך היא כי ישנם לא מעט רכבים כעת על הכביש ולצערנו גם נהגים רבים שמקלים ראש בעבירות מסוימות. נראה בעיקר כי ישנן עבירות של נהיגה תחת השפעה, נהיגה מופרזת וללא רישיון. בכל המקרים הללו מומלץ ביותר לנהל את ההליך המשפטי עם עו"ד דיני תעבורה.

ספר חוקים

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »