חיפוש

מהם השלבים לקבלת החזר מס לפי תיקון 190

הרבה מאוד משקיעים נהנים מהטבת מס לפי תיקון 190 והסיבה לכך ברורה, שכן מאז שנת 2012, לא הוכרה הטבת מס כל כך משמעותית כמו זו. כמו כן, כפי שחלקנו בוודאי כבר שמענו, היא מקנה פטור ממס על רווחי הון בעת משיכה, מאפשרת דחיית מס ויתרונותיה לא עוצרים כאן. ובכן, איך מממשים הלכה למעשה את ההטבה הזאת?

 

איזה מוצר השקעה מכיר בתיקון 190 ועל יתרון נוסף שלו

מוצר ההשקעה היחידי שמכיר בתיקון 190 הוא קופת גמל בבית השקעות או בניהול אישי. אם נשווה בינו לבין מוצרים אחרים, נראה כי הוא זול יותר – דמי הניהול השנתיים עומדים על 0.5% בממוצע. כדאי עם זאת לציין, כי דמי הניהול עבור פוליסות חיסכון יכולים להיות אטרקטיביים גם כן, כמו זאת שבהראל למשל. להרחבה על הפוליסה, יש להיכנס לדף הראל פוליסת חיסכון.

 

שלב ראשון לקבלת ההחזר

כדי לקבל החזר מס על פי תיקון 190, יש לדאוג לטפסי 106 – טפסים של רשות המיסים, המיועדים בין היתר לבקשת החזר מס שמקבל העובד ממקום עבודתו בתום הרבעון הראשון ועד ה-31/03 בשנה שלאחר שנת המס. בטפסים אלה מפורטים נתונים על הפקדות ותשלומים, לרבות ביטוח בריאות וביטוח לאומי, כמו גם על זיכויים, מספר חודשי העבודה ועוד.

 

שלב שני לקבלת ההחזר

פרט לטפסי 106, יש צורך לרכז דוחות שנתיים מקופות הגמל, חברות הביטוח וכן, מקרנות הפנסיה החדשות. בדוחות אלו מפורטות כלל ההפקדות שהופקדו אל המכשירים הפנסיוניים מאז שנת 2012. בעזרת המידע המפורט הן בטפסי 106 והן בדוחות השנתיים, נקבע הפטור ממס על כספי החיסכון, אשר מרגע הפקדתם שולמו עליהם מיסים.

 

שלב שלישי לקבלת ההחזר ודבר שחשוב לדעת

את כל טפסי 106 בצירוף הדוחות השנתיים, יש להגיש אל פקיד שומה במס הכנסה. במידה ולעובד יש כמה עבודות, אז הוא חייב לקבל טופס 106 מכל אחד מהמעסיק.

 

תיקון 190 – האם רלוונטי רק עבור בני 60

למעשה, תיקון 190 יכול להיות ממומש בעת משיכת כספים בלבד והמשיכה יכולה להתבצע רק מגיל 60 ומעלה. קיים גם תנאי נוסף למשיכה והוא רק אם קיימת קצבה חודשית מינימלית שעומדת על סך של 4,606 ₪ (נכון לשנת 2022). למרות זאת, גם המעוניינים מתחת לגיל 60, יכולים להפקיד כסף בקופת גמל לפי תיקון 190, כך שניתן לומר שהיא רלוונטית עבור כולם.

 

לסיכום

ובכן, החזר מס לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה כולל 3 שלבים: ריכוז טפסי 106 ודוחות שנתיים, חישוב הפטור והגשת הטפסים אל פקיד השומה. תהליך החזר המס ובכלל היכולת ליהנות מיתרונות תיקון 190, אינם כרוכים בסיכון כלשהו ואין ספק שאדם שהחליט לחסוך באופן זה, יכול להגדיל את החיסכון לגיל הפרישה.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »