חיפוש

מהו תחום דיני חינוך והאם כל עו"ד יכול לעסוק בו?

דיני חינוך הינם שמם הכללי לדינים במערכת המשפט המתמקדים בפן החינוכי ומתקשרים באופן ישיר או עקיף למשרד החינוך, תחום זה הינו תחום רגיש מכיוון שהוא מתקשר באופן ישיר לעתיד ילדינו, שכידוע, הם הדבר החשוב לנו ביותר! ולכן נדרשת מיומנות ומקצועיות ברמה גבוהה לכל העוסקים במלאכת דיני החינוך, אז מהו בעצם תחום זה? והאם כל עו"ד מוסמך לעסוק בו במערכת המשפט?

 

דיני חינוך – תלמידים

רוב העיסוק של דיני החינוך מתמקד במערכת החינוך ובפעולות יום יומיות המתקשרות לזכויות התלמידים במערכת החינוך. דיני החינוך יכללו בתוכם זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים, בקשות מיוחדות לחינוך ביתי, התנכלות או פגיעות כאלה ואחרות בתלמידים, ערעור על בחינות הבגרות ועוד..

במידה ויש צורך להתערבות חיצונית ומשפטית בתחום דיני החינוך, מומלץ להיעזר בעו"ד מקצועי שעבר הסמכה ספציפית בעניינים חשובים אלו, מידע נוסף תוכלו למצוא אצל גל קנר אלימי – משרד עורכי דין המתמחה בדיני החינוך וייתן את המענה הדרוש עבורכם בכל פנייה.

 

דיני חינוך – עובדי הוראה

תחום דיני החינוך אינו מתמקד לבדו רק בזכויות התלמידים ונוכחותם במערכת החינוך, אלא דואג להתייחס גם למוסדות החינוך ולארגונים שונים במשרד החינוך הנזקקים לקבלת אישורים ותקציבים שונים, הליכים משפטיים, התערבות של גורמים שלישיים כמו הורי התלמידים, פטור מתשלומים ועוד מגוון נושאים. 

בנוסף, תחום זה מתקשר גם לעובדי ההוראה ולזכויותיהם בחברה, דיני החינוך דואגים ליצור מעטפת עבור עובדי ההוראה ולדאוג להם במקרה של פיטורים, קבלת רישיונות מיוחדים, התנכלות, ובעיקר במשא ומתן מול תהליכים שונים בבית הדין לעבודה.

 

מי מוסמך?

לאחר שעברנו על התעסקות מערכת החוק בדיני החינוך, נשאלת השאלה המתבקשת, האם כל עו"ד מוסמך יכול לעסוק בדינים אלו? אז התשובה לכך רחבה, מרבית עורכי הדין המחזיקים תואר במשפטים ייאלצו לעבור הכשרה מסוימת בתחום דיני החינוך, או לכלול בקורות החיים שלהם קשר מסוים לעולם החינוך בין אם מדובר בקשר ישיר למשרד החינוך, או התערבות כללית במערכת החינוך בין אם בשירות הצבאי/ לאומי או באמצעים אחרים.

 כמו שהזכרנו, דיני החינוך כוללים בתוכם עניינים רגישים ומשמעותיים, ולכן כל כך חשוב שכל העוסקים בדיני החינוך יהיו מוכשרים באופן מקיף ובעלי רקע ניכר במסגרת החינוכית בכדי שיוכלו לדעת להתמודד ולנהל מצבים רגישים וקריטיים כמו אלו. בשל כך, חשוב מאוד לעשות מחקר מקיף ולבחור באנשי מקצוע שהוסמכו ספציפית לדינים אלו, בכדי שנוכל לקבל את הליווי ומיצוי הזכויות המגיעות לנו או לילדינו באופן מלא ומקצועי.

 

סיכום

אז נוכחנו לדעת שדיני החינוך הם דינים רחבים המתקשרים למגוון תחומים שונים במערכת החינוך בישראל, אז בין אם אתם הורים לתלמידים, או סטודנטים להשכלה גבוהה, או שמה הנכם עובדי הוראה הזקוקים לליווי ולמיצוי זכויותיכם בחברה, חשוב לדעת מה מגיע לכם ובהתאם לכך לפנות לגורם חיצוני מוסמך שילווה אתכם בכל תהליך מול מסגרת החינוך בישראל.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »