חיפוש

מהו תהליך הגשת תביעה קטנה וכמה זמן זה לוקח

תהליך של הגשת תביעה לא חייב להיות סיפור מאוד מורכב, אך לעיתים יש מקרים שגם יתאפשר לקצר את התהליכים אם רק תדעו איך להתנהל בצורה נכונה. תביעות קטנות עונות על כך. אם לומדים את הכללים כמו – איך להגיש? לאן להגיש? איזה טפסים לצרף? וכמה זמן כל זה דורש? יכול להפוך את הגשת התביעה לקלה ופשוטה הרבה יותר.

ֿ

תביעות קטנות

תביעה קטנה מוגדרת אם היא מוגשת על ידי מישהו שהוא אינו תאגיד או חברה, כלומר, קבוצה של אנשים כן יכולים להגיש תביעה. גם כאשר הצד השני יכול להיות תאגיד. רבות מן התביעות הן נגד חברות גדולות, כמו בזק, תנובה, שטראוס, סלולרי ועוד. אך ישנם גם תביעות נגד חברות בכלל, מכל מיני סוגים וגדלים שונים.

סכומים מקסימליים ואורך התהליך

הסכום המקסימלי לתביעה עומד על 33,500. הנושאים של תביעות קטנות הם נושאים משתנים, לרוב תביעות אלו קשורות לסכסוכים אזרחיים או למחלוקות בעלות אופן צרכני, כמו למשל חברות שאינן עומדות בהתחייבות שלהן כלפי הלקוחות שלהם, או אי תשלום לנותן שירות, הודעות ספאם שנשלחות לנייד שלנו או למייל שלנו ואפילו אי אכיפה של תקנות עישון במקומות ציבוריים ועוד רבים.

תהליך תביעה קטנה עשוי לקחת פרק זמן של מספר חודשים. בדרך כלל מדובר על תקופה בין חמישה חודשים לשבעה חודשים, כל זאת תלוי בעומס של בית המשפט בו אתם מגישים את כתב הכתיבה.

 

איך מגישים את התביעה

יש שלושה דרכים עיקריות להגשת תביעות קטנות:

  • באתר של הרשות השופטת באמצעות ״נט המשפט״. שם תוכלו להוריד ולהדפיס את טופס התביעה. למלא את הפרטים של התביעה בהתאם לפירוט הנדרש, לסרוק את המסך ולצרף את המסמך לאתר המערכת של ״נט המשפט״.
  • הגשה של תביעה במזכירות בית המשפט.
  • הגשה באמצעות הדואר.

 

סדרי דין

מטרות של בית המשפט לתביעות קטנות, היא הגעה להכרעה צודקת ומהירה בדרכים שהן הכי יעילות ומועילות. דיון אמור להיות קצר וגם לעיתים יתקיים בשעות של אחר הצהריים. לפי חוק, בית משפט לתביעות קטנות יהיה רשאי לחרוג מסדרי הדין הכלליים הנהוגים במשפטים הרגילים.

את כתב ההגנה יש להגיש תוך 30 ימים מיום המצאת כתב התביעה לידיו. כתב ההגנה יוגש על גבי טופס שישלח לנתבע בדואר רשום על ידי מזכירות בית המשפט, כל זאת בצירוף כתב התביעה. חשוב להקפיד שלהגיש את כתב ההגנה ואת נספחיו בשלושה עותקים.

 

לסיכום

בית המשפט לתביעות קטנות דן בתביעות כספיות שמגיש אדם פרטי נגד אדם אחר או נגד חברה, או תאגיד, לתשלום שאינו עולה הסכום שקבוע בתקנות או תביעה להחלפת מוצר, תיקון שלו או ביטול עסקה בשווי של המוצר. סכום התביעה שבסמכות של בית המשפט עשוי להשתנות מעת לעת, אך המקסימום שניתן לקבל פיצוי הוא 33,500 ש״ח.

 

תביעות קטנות

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »