חיפוש

מקסום הטבות המס: מדריך לחישוב מיסים בקניית דירה

רכישת דירה היא ללא ספק עניין יקר בישראל. מי שמחליט לרכוש דירה, יצטרך לגייס קודם כל הון עצמי של לפחות מאות אלפי שקלים, וזאת כדי לקבל הלוואת משכנתא מהבנק. תשלום מס בעת רכישת הדירה הוא גם דבר שמוסיף על נטל עלות הדירה. עם המדריך הזה תבינו איך למקסם הטבות מס בקניית דירה.

 

הטבות מס ברכישת דירה

בחיים הבוגרים שלנו, בתור אזרחים אנו מנסים לחסוך בשביל רכישת דירה. בין אם המטרה היא לרכוש דירה עבור יחיד, זוג או משפחה בגודל מסוים עם ילדים, רכישת דירה היא מטרה כמעט לכל אזרח. אל העלויות הכספיות הגבוהות של רכישת הדירה מתווסף מס רכישה, אותו יש לשלם בעת רכישת דירה. באתר של עו"ד מירי יעקב גביש תוכלו לברר על מס הרכישה ועל הטבות המס האפשריות בעת תשלום מס זה.

 

בירור זכאות

הטבת מס היא דבר חוקי שמציעה המדינה באמצעות חקיקה לאזרחים שלה. המדינה יוצאת מתוך נקודת הנחה שישנם אזרחים מסוימים שמסיבות כאלו ואחרות, אין סיבה שהם ישלמו מיסוי מסוים. כדי שהחוק יהיה שוויוני מצד אחד אך כדי שאותם אזרחים יוכלו שלא לשלם את המס מהצד השני, המדינה מאפשרת להם לקבל הטבת מס. מוטב לברר זכאות להטבה כזו או אחרת לפני תשלום המס.

 

פטור ממס רכישה

מס רכישה משולם על ידי רוכש הדירה למדינה. גובה מס הרכישה נע בין 3.5% ל-10%, כשהעליות בין שני המספרים הללו עובדות במתכונת של מדרגות מס. מי שרוכש דירה יחידה מתחת למחיר שנקבע בחוק, פטור מתשלום מס הרכישה.

 

הנחה ממס רכישה

ישנם אנשים שרוכשים דירה נוספת, כלומר דירה שהיא לא הדירה היחידה שלהם, או שרוכשים דירה מעל למחירים שנקבעו בחוק. האנשים האלו יהיו חייבים בתשלום מס רכישה. המדינה מאפשרת הנחה במס הרכישה בסכומים משמעותיים למי שמחזיקים בתעודת נכה או תעודת עיוור.

 

רכישת דירה מקבלן

כשתרכשו דירה מקבלן, הוא יצטרך להציג לכם את מחיר הדירה כולל מע"מ בגובה של 17%. כדי למנוע בלבול של אזרחים רבים, חשוב להסביר שהצורך בתשלום מס הרכישה יהיה לפי מחיר הדירה כולל המע"מ.

 

דירה נוספת או דירה יחידה?

אזרח בישראל יידרש לשלם מס רכישה במידה והוא רוכש דירה נוספת, כלומר דירה שהיא מעבר לדירה מסוימת שבבעלותו. אם אתם רוכשים דירה כזאת מתוך רצון למקור את הדירה הקודמת, תוכלו שלא לשלם את מס הרכישה.

 

ייעוץ מקצועי

מס רכישה עשוי להגיע לסכומים גבוהים במיוחד, של עשרות אלפי שקלים ואף מאות אלפי שקלים עבור מרבית האזרחים בישראל. מקסום הטבות מס, כמו פטור ממס הרכישה או קבלת הנחה בעת הצורך בתשלום מס זה עשויה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. מוטב להתייעץ עם עו"ד מקרקעין בכל הקשור למיקסום הטבות המס הללו.

דיני מקרקעין

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »