חיפוש

מדוע ההתמודדות עם עורכי דין מרתיעה את האנשים בכלל?

הרוב המכריע של האוכלוסייה בישראל, אינו מכיר עורכי דין באופן אישי, או שלא יצא לו להיעזר בשירותיו של עו"ד מעולם. יחד עם זאת, כאשר אנשים כבר זקוקים לשירותיו של עו"ד, הם חוששים לגשת, לא יודעים כיצד לברר, לא מבינים כיצד לבחור עו"ד מתאים ולכן, פעמים רבות, בוחרים בעו"ד לא מתאים, או פשוט מוותרים על הרעיון.

אבל למה אנשים כל כך חוששים מעורכי דין?

 

עורכי הדין מתוסכלים עד כאב

עורכי דין רבים בישראל מוצאים את עצמם מתוסכלים עד כאב בגלל חוסר האונים מולו הם עומדים, כאשר אנשים רבים בוחרים שלא לממש את זכויותיהם המשפטיות, רק בגלל שהם חוששים לפנות לעורך דין.

אנשים אלה מפסידים את האפשרות לזכות בסכומים גדולים של כספי פיצויים, או לממש את זכותם האזרחית.

 

מי מפחד מעורכי דין?

אנשים המגיעים ממעמד סוציו –  אקונומי גבוה, בדרך כלל פונים לעורכי דין ללא חשש ואף נעזרים רבות בשירותיהם, שכן כידוע – מרבה נכסים מרבה דאגה…

אבל כאשר מגיעים לאוכלוסיות חלשות יותר, מתברר שיש לא מעט דעות קדומות, השפעות מהתקשורת ואף פחדים לא מבוססים, שמונעים מהם לפנות לעורכי דין כדי לממש את זכויותיהם, לקבל פיצויים וכספים המגיעים להם ולהוציא אותם ממצבים משפטיים מסובכים.

להלן חלק מהדעות הללו:

 

"עורכי דין מוכנים להגיד הכל כדי להתפרנס"

השוק רווי עורכי דין, זה לא סוד. חלק קטן מהם גם כנראה מוכנים לנסות הכל, כדי להרוויח עוד קצת כסף, גם אם זה כולל הונאה, אבל חשוב להבין, כי עורכי דין כאלה יכולים לאבד את הרישיון שלהם א יתגלה כי הם פועלים שלא כשורה ולא פחות חשוב – אם תקפידו לבקש המלצות, לראות פסקי דין ואף לשוחח עם לקוחות מרוצים – ייתכן שתגלו כי מדובר על בעל מקצוע אמין ואדיב.

 

"אין לכם קייס. חבל על המאמץ"

לשמוע מאנשים אחרים שאין לכם סיכוי וגם להאמין בזה בעצמכם, יכול לגרום לכם להפסיד סכומים גדולים של כסף, או להפסיד את הצדק שמגיע לכם. פניה לעורך דין כדי לבדוק את סיכויי ההצלחה של הקייס שלכם, לא עולה כסף. אז פשוט כדאי להתקשר לכמה משרדי עו"ד רלוונטיים למקרה שלכם ולשאול אותם! זה בחינם!

 

"עורך דין זה יקר מדי ולא משתלם"

עורכי דין באמת גובים שכר טרחה גבוה פעמים רבות, אבל לעיתים קרובות התשלום נגזר מהפיצויים, אשר מתקבלים רק לאחר ההליך המשפטי המלא ואת הפיצויים גם ככה תקבלו רק אחרי שתיקחו עורך דין ותתחילו הליך משפטי…

 

לסיכום

חשש מעורכי דין הוא לא מוצדק יותר מחשש מכל בעל מקצוע אחר. אבל אם תצליחו להתגבר על החשש ותפנו לעו"ד אמין, אולי תגלו שהוא יכול לעזור לכם בדרכים שלא הכרתם.

לקבלת השראה מאתר עורך דין, תוכלו לבדוק באתר של עורך דין חיים מזור.

עורכי הדין מתוסכלים עד כאב

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »