חיפוש

שלוש שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני עריכת צוואה

כשאנחנו ניגשים לכתיבת צוואה, הדבר ראוי להיעשות לאחר שיקולים רבים והבנה גדולה של העתיד שהיינו רוצים להשאיר אחרינו. עריכת צוואה היא עניין פורמלי, אך כזה שעשוי להשפיע לדורות רבים על כל משפחתנו ויקירינו. לכן, לפני עריכת צוואה, יש כמה שאלות שחשוב לשאול. במאמר זה נפרט לכם שלוש שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני עריכת צוואה. 

 

1 – למה עליי לערוך צוואה?

מומלץ לכל אדם לכתוב ולערוך צוואה. לאחר מותנו לא ניתן לדעת מה יקרה עם רכושנו וכאשר אנחנו מעוניינים שיגיע לידיים הנכונות עלינו לחלוק אותו נכונה. היתרון העיקרי של הצוואה היא למעשה חלוקת הרכוש לאחר המוות בצורה שנראית לנו הוגנת. במידה ולא נכתוב צוואה, הרכוש יחולק בהתאם לסדר הקבוע בחוק הירושה.

עורך דין גיא קמרי מומחה לירושות וצוואות יכול להעניק לכם מידע נוסף על חוק הירושה. בנוסף, כתיבת צוואה וירושה לא רק מסדירה את ענייני הירושה מבחינת האדם המצווה, אלא גם מבחינת האנשים שזכאים לרכוש.

צוואה מסודרת יכולה למנוע דורות של ריבים ולחסוך מאבקי בתי משפט על כסף. בנוסף, גם במקרים של זוגות שנישאו בפעם השנייה או השלישית, יש להסדיר את חלוקת הרכוש בין כל הילדים על מנת לחסוך כפי שנאמר לפני כן מאבקים משפטיים שיכולים להסלים במהרה בין הילדים והמשפחות השונות.

 

2 – איפה עליי לשמור את הצוואה?

את הצוואה ניתן לשמור בבית בכספת או לחילופין להפקיד אותה ברשם הירושה. הפקדת הצוואה בידי המדינה היא עבור אנשים שמעוניינים להבטיח כי הצוואות שלהם ימצאו עם מותן וישמרו מפני פגעים כאלה ואחרים.

הרשם לענייני ירושה שומר את הצוואה באופן פיזי או מקוון ושירות הפקדת הצוואה מבטיח כי הצוואה תימסר רק לאחר המוות לאנשים המצויינים בצוואה. שמירה על הצוואה כך מונעת הפעלה מוקדמת של הצוואה או שבטעות תימסר לידי האנשים הלא נכונים. עלות הפקדת הצוואה היא זולה וניתנת לביצוע במשרדים או באופן מקוון.

 

3 – האם עליי לערוך את הצוואה בפני עדים?

עריכת הצוואה בפני עדים היא המלצה בלבד לראות עיניו של המצווה. הצוואה נכתבת במעמד שני עדים, ללא צורך בעורך דין, שכן העדים הם מהווים האישור לצוואתו, ונקראים "עדי קיום". נוכחות העדים היא למעשה נועדה כדי להוכיח את אמיתות הנכתב בצוואה, וכי היא נכתבה ונעשתה מרצונו החופשי של המצווה.

הצוואה הזאת לא נזקקת לעורך דין, ויש צורך רק בחתימתם של שני העדים. כמו כן, העדים אינם צריכים לדעת מה התוכן שנכתב בצוואה, והאם המצווה שכותב אותו הוא צלול בדעתו, אלא רק להיות עדים לעריכת הצוואה ולכתיבתה. צוואה כזו שנתכתבת בפני עדים היא יותר משפחתית, ודאו כי שני העדים שנמצאים לרשותכם הם מהימנים וניתן לסמוך עליהם.

עורך דין

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »