חיפוש

מה חשוב לזכור לפני פנייה לעו"ד לכתיבת צוואות?

באופן טבעי, בני אדם מעדיפים להימנע מעיסוק בדברים שקשה לחשוב עליהם, ומעדיפים לעסוק בדברים הטובים שיש לחיים להציע. בהתאם, במקרים רבים אנשים נמנעים מכתיבת צוואה ומהעיסוק בה, וכתוצאה מכך הירושה עלולה להתחלק באופן לא רצוי. כמו כן, לעיתים קיימות בעיות בצוואה, כאשר המסמך מנוסח בצורה שלא מתיישבת עם החוק. לשם כך קיימים עורכי דין לכתיבת צוואות. אז מה כדאי לזכור לפני שפונים לעורך דין לכתיבת צוואות?

 

מה היא צוואה?

בין אם אתם מחפשים עו"ד דיני צוואות וירושות בצפון או בכל מקום אחר, כדאי להבין מה היא בכלל צוואה. צוואה היא למעשה מהווה מסמך, בעל משמעות משפטית, המתקף את רצונו של אדם בדבר חלוקת הקניין החומרי והקניין הרוחני שלו לאחר מותו. כמו כן, ירושה היא הנתח שנקבע בצוואה כי יעבור לחזקתו של אדם אחר. כל שאם אדם קבע בצוואתו כי הבעלות על בית מגוריו תינתן לאחותו הגדולה, הירושה שלה היא בית המגורים.

עורך דין לכתוב צוואה

למה צריך עורך דין לכתיבת צוואה?

כאמור, צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי, לכן במידה והצוואה אינה עומדת במספר תנאים שהוגדרו בחוק, התקפות שלה עלולה לעמוד בספק. כמו כן, הבעייתיות הגדולה ביותר נוגעת לכך שלאחר מותו של בעל הצוואה לא ניתן לשאול אותו למה התכוון במידה והמסמך אינו תקף וכך רצונותיו לא באמת מתגשמים.

בהתאם, עורכי דין לכתיבת צוואה יודעים לתת מענה לתרחיש הזה, ההיכרות העמוקה שלהם עם עולם הצוואות בהיבט המשפטית מבטיחה כי הם ינסחו מסמך תקף שמתכתב על הצרכים והרצונות של בעל הצוואה.

 

לפני שפונים לעו"ד לכתיבה צוואה – חשוב לדעת

במידה והחלטתם לפנות לעורך דין לכתיבת צוואה, קיימים מספר עקרונות חשובים שצריכים להוביל את הליך הבחירה שלכם, כך תבטיחו בחירה מושכלת שתענה על הרצונות שלכם:

 

התמחות מתאימה

לפני שסוגרים עם עו"ד, חשוב לוודא כי הוא עבר התמחות מתאימה בכתיבת צוואות ושיש לו ניסיון בשטח. קיימים עורכי דין רבים שמעולם לא ניסחו צוואה חוקית, לכן חשוב לוודא שעורך הדין יודע מה הוא עושה.

עורך דין לכתוב צוואה

המלצות וחוות דעת

מומלץ לבקש מעורך הדין המלצות וחוות דעת, שכן עורכי דין מוצלחים לא יהססו להפנות אתכם ללקוחות קודמים מרוצים. חשוב להבהיר, המלצה טובה או ביקורת נוקבת יכולים להוות אינדיקציה מעולה באשר לטיבם של עו"ד ובנוגע ליחסים שהם יצרו לאורך תקופת ההתקשרות.

 

לסיכום – אל תדחו את הקץ

באופן כללי, אנשים לא אוהבים את העיסוק ואת המחשבה על סוף החיים. יחד עם זאת, כולנו בני תמותה ונכון לכתיבת מילים אלו, לא ניתן להימנע מכך. בהתאם, חשוב להיערך ולדאוג ליום של אחרי, כך שהרצונות האמיתיים יבואו לידיי ביטוי והעתיד של היקרים לנו יובטח.

כדי לדאוג לכך, כדאי לפנות לעו"ד כתיבת צוואות וכן לוודא שמדובר באנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים. נאחל מכאן הצלחה רבה ואריכות ימים!

עורך דין לכתוב צוואה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »