חיפוש

האם לעקוב אחרי מישהו זה חוקי?

לא מעט אנשים נאלצים לחיות עם חששות כאלו ואחרים, לפעמים גם חששות הקשורים במקרי בגידות בתוך מערכות יחסים.

רגע לפני שאתם לוקחים על עצמכם את התפקיד של חוקר פרטי, האם בדקתם שביצוע מעקבים זו פעולה חוקית?

הנה כל המידע שאתם צריכים על חקירות פרטיות ומעקבים עצמאיים.

רגע לפני שאתם מחליטים שאתם חוקר פרי ויוצאים לעקוב אחרי אדם מסוים, אתם צריכים לוודא כי אתם פועלים באופן חוקי. שימו לב, לא בכל המקרים והתרחישים אכן יהיה חוקי לעקוב אחרי אדם, ככה שאתם צריכים לדעת בוודאות כי אינכם עוברים על החוק. במקרה שאותו אדם שעקבתם אחריו יגיש נגדכם תלונה, אתם אכן צפויים לעונשים הקבועים בחוק. בואו נרחיב, הנה כל המידע שאתם צריכים בנושא זה של מעקבים עצמאיים ללא חוקר פרטי:

 

האם ניתן ומותר לפי החוק לבצע מעקבים על אנשים?

אתם צריכים חוקר פרטי לביצוע מעקבים בשטח? אם אתם צריכים חוקר פרטי אבל שוקלים לבצע את המעקבים שלכם בעצמכם ובאופן עצמאי, אנחנו ממליצים לעצור לרגע ולשאול את עצמכם – האם לעקוב אחרי מישהו זה חוקי?

אז, ככה, קודם כל והכי חשוב, כל עוד זה המעקב מתבצע במרחב הציבורי ואתם לא מהווים איום או הטרדה על הבנאדם שאתם עוקבים אחריו, זה חוקי לעקוב אחרי אדם. אז, מתי זה לא יהיה חוקי לעקוב אחרי אדם מסוים?

 

האם מותר לעקוב אחרי אנשים במרחב הפרטי שלהם?

קודם כל והכי חשוב, אסור לכם לעקוב אחרי אנשים במרחב הפרטי שלהם ואסור לכם לצלם תמונות שלהם. עכשיו, לגבי צילום תמונות של מעקבים במרחב הציבורי, העניין כאן מסויג מבחינת החוק ומשתנה ממקרה למקרה.

בואו נגיד ככה, אם אתם עוקבים אחרי אדם ואפילו מבצעים האזנות סתר במרחב הציבורי, ייתכן שאתם פוגעים בפרטיותו והוא יוכל להגיש כנגדכם תלונה. יחד עם מה שציינו כאן למעלה, חשוב לזכור כי יש לכם את הזכות לבצע מעקבים גם באופן עצמאי, אבל, וזה אבל חשוב ביותר, אתם לא יכולים להטריד או לאיים על אנשים שאתם עוקבים אחריהם. זאת ועוד, אם אתם מעוניינים להקליט שיחה שיש לכם צד בה, אתם בהחלט רשאים לעשות זאת לפי החוק.

 

הסתייעו בשירות של משרדי חקירות פרטיות

בכל מקרה, בין אם אתם מרגישים נבגדים, או שמא אתם מרגישים שמתבצע ריגול תעשייתי בארגון שלכם או בבית העסק, יהיה כדאי לשקול לשכור את השירות של חוקר פרטי מקצועי. חוקרים פרטיים רשאים על פי החוק לנהל מעקבים, והם גם יודעים בדיוק אילו סוגי מעקבים יש לנהל בכדי שתוכלו לקבל את התשובה שלכם, ולהסיר חששות.

צריכים סיוע של משרד חקירות פרטיות? אל תהססו לבקש אותו, שום דבר לא שווה את זה שתרגישו מוטרדים ועם חששות על הראש. בהצלחה!

 

חוקר פרטי

אולי יעניין אותך גם