חיפוש

למה חשוב לבצע עריכת צוואה על ידי עורך דין

מרבית האנשים סבורים שהם לא זקוקים לליווי של עורך דין בשביל לערוך את הצוואה שלהם. הדבר נובע מסיבות שונות, כאשר העיקרית שבהן היא חוסר היכרות מעמיקה עם התחום. שכן, אי עריכת צוואה עם עורך דין מוסמך עלולה להוביל לבעיות ותקלות בהמשך. במדריך הנוכחי נציין בפניכם מדוע חשוב לבצע עריכה של צוואה על ידי עורך דין ולא באופן עצמאי.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב לאחר שקרוב משפחה שלנו נפטר והשאיר אחריו צוואה שכתב בעצמו לפני כמה שנים. בהתחלה חשבנו שהעניין יעבור בקלות. זאת אומרת, שכל אחד מבני המשפחה יקבל את החלק שלו וימשיך הלאה בחייו. אבל ככל שהזמן עבר, הבנו שיש מורכבות די גדולה סביב הצוואה שהותיר הקרוב שלנו. התברר לנו שאם היה מבצע את הצוואה בסיוע מצד עורך דין, הדבר לא היה מתקיים. ברחנו לכתוב את מדריך זה כדי להעלות את העניין למודעות ולאפשר לאחרים להימנע מהמצב המסובך והלא נעים שבו אנחנו נמצאים בימים אלו.

 

למה חשוב לבצע עריכת צוואה על ידי עורך דין ?  – סיבה מספר 1

חשוב מאוד לבצע עריכת צוואה על ידי עורך דין כדי שתוכלו להיות בטוחים שהצוואה שלכם ברורה. שכן, אם אתם מציינים בצוואה הוראות מורכבות ולא מציינים באופן מלא וברור את השמות של האנשים שצפויים לרשת את הרכוש שלכם, אתם עשויים להותיר אחריכם בלגן גדול. שכן, יש צורך בהסבר מפורט וברור שיאפשר להבין במדויק את כוונתכם. אם תפנו למשל אל עורך דין אביטל חורף שנמצאת בירושלים ירמיהו 43, תוכלו לערוך צוואה בנוסח ברור ומובן לכל.

 

למה חשוב לבצע עריכת צוואה על ידי עורך דין ?  – סיבה מספר 2

אם תערכו צוואה על ידי עורך דין אתם תוכלו להיות בטוחים ב- 100% שיש עותק של הצוואה שלכם ששמור במשרדו של עורך הדין שאצלו חתמתם על הצוואה. אם תבחרו לערוך את הצוואה בעצמכם, אתם מסתכנים בכך שאחד או יותר מהמקרים הבאים יבואו לידי ביטוי:

  • הצוואה תיאבד
  • הדיו שבמסמך ידהה ולא יהיה ניתן לקרוא את הצוואה בבירור ועוד

 

למה חשוב לבצע עריכת צוואה על ידי עורך דין ?  – סיבה מספר 3

הסיבה ה- 3 היא כדי שלא יהיה חשש למרמה. לא פעם קורים מצבים שבהם ישנו חשד כי מישהו כתב ביחד עם המצווה את הצוואה בזמן שהוא היה תחת השפעת תרופות למשל. הדבר עשוי להביא לפסילה של הצוואה. עריכת הצוואה אצל עורך דין מאפשרת לקרובי המשפחה לדעת שהמצווה היה בשפיות בעת כתיבת הצוואה. שכן, העניין נבדק אל מול עורך הדין בעצמו.

עד כאן 3 הסיבות שהסבירו לכם את החשיבות שבעריכת צוואה אצל עורך דין. מאחלים לכם שתבחרו נכון ושיהיה בהצלחה.

ציוד משפטי

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »