חיפוש

מה צריך לדעת לפני ועדה בביטוח לאומי?

החיים הם דבר לא צפוי. אנחנו יכולים לחיות שגרה מסוימת במשך פרקי זמן ארוכים של שנים, אך ביום אחד הכול יכול להשתנות. פציעות בלתי צפויות, תאונות קשות ואפילו מחלות שצצות ללא סימנים מוקדמים, עלולות לפגוע באופן משמעותי בחיים שלנו. למקרים האלו קיים הביטוח הלאומי, שלקופתו אנחנו משלמים דמי ביטוח באופן חודשי. עומדים להתייצב מול ועדה בביטוח הלאומי? הנה מה שצריך לדעת לפני.

 

ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי מוכר לאזרחים רבים, בצורה כזו או אחרת. כל אזרח בוגר נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי, על מנת שהוא יוכל להנות משירותי הביטוח. הביטוח הלאומי גובה סכומים אלו מהאזרחים ובתמורה הוא אמור לסייע להם בשעות צרה ומשבר. הביטוח הלאומי מוכר בין היתר בזכות וועדות ביטוח לאומי, שקובעות בין היתר מהו מצבו הרפואי של האזרח שמתייצב מולן, מה שמשפיע על גובה הקצבה שהוא יקבל, אם בכלל.

 

מתי מתייצבים בפני הוועדה?

מי שמתייצבים מול וועדה רפואית בביטוח הלאומי הם אזרחים שהגישו תביעה, או שתביעה הוגשה בשמם, על מנת לקבל קצבאות כלשהן. בין היתר, אלו יכולים להיות נפגעי תאונות עבודה, אנשים שמגיעים למצב של נכות כללית, ילדים עם נכות וחולים במצב קשה.

 

הרכב הוועדה

וועדה רפואית בביטוח הלאומי מורכבת מרופא עד שני רופאים וממזכיר הוועדה. יו"ר הוועדה הוא רופא שכלול בהרכב הוועדה, והוא יקבל את ההחלטה בנוגע למצבכם. הרופאים אינם עובדי הביטוח הלאומי, כך שהם אמורים לפעול בצורה אובייקטיבית.

 

איסוף מסמכים רפואיים

לפני וועדה רפואית בביטוח הלאומי חשוב לבצע איסוף נכון של מסמכים רפואיים. אנשים שמגיעים לוועדה הרפואית אלו אנשים שמגישים תביעה נגד הביטוח הלאומי כאמור, כדי לקבל קצבה מסוימת. באמצעות מסמכים רפואיים, כמו תוצאות של בדיקות או אבחנות למשל, ניתן להוכיח לחברי הוועדה, שמעיינים באותם מסמכים עוד לפני שהתובע ניצב מולם, מהו מצבכם הרפואי.

 

ליווי לפני הועדה

לפני שמגיעים אל וועדה רפואית, ניתן לקבל ליווי וייעוץ מקצועי מעורך דין. ליווי זה יכול לסייע לכם להתכונן בצורה טובה יותר לוועדה, על מנת שהאינטרס שלכם יבוא לידי ביטוי. בין היתר, תוכלו לקבל סיוע באיסוף מסמכים יעיל וכן הכנה להופעה מול הוועדה עצמה.

 

ליווי במהלך הועדה

החוק קובע שאתם יכולים להיכנס לוועדה הרפואית עם מלווה. בעוד שניתן להסתייע בקרוב משפחה, מומלץ דווקא להגיע עם עורך הדין שלכם. מדובר באיש מקצוע שבקיא בסמכויות הוועדה, כך שהוא יוכל לסייע לכם במהלך ההופעה מול הוועדה למימוש האינטרס שלכם.

 

משמעויות

חשוב להבין את המשמעות של הופעה מול הוועדה הרפואית עוד לפני שמתייצבים מולה. החלטת הוועדה מחייבת, אך ניתנת לערעור אחד בלבד, כך שאם בהופעה הראשונה שלכם מול הוועדה לא יקבעו לכם אחוזי נכות למשל, יהיה לכם קשה יותר לממש את המטרות שלכם בפעם הבאה.

וועדות ביטוח לאומי

אולי יעניין אותך גם