חיפוש

כתיבת הסכם חיים משותפים שלב אחר שלב

הסטטיסטיקה מראה שקרוב למחצית מהזוגות המתחתנים כיום יתגרשו.

הגירושין הפכו להיות צעד שכיח מאוד בחברה הישראלית, אך למרות שכיחותם הרבה הם עדיין עלולים להקשות על המשפחה להשתקם ולצאת לדרך חדשה.

כתיבת הסכם חיים משותפים לפני החתונה יכולה לסייע רבות בצמצום החיכוך בין בני הזוג, ובזירוז הליך הגירושין, כדי שכל אחד מהצדדים יוכל לצאת לדרכו במהירות האפשרית.

 

קבלת החלטה על חלוקת הנכסים

קבלת החלטה על חלוקת הנכסים היא אחת מהמשימות המרוכבות ביותר בכתיבת הסכם חיים משותפים. לרוב, בני הזוג לא מגיעים למעמד הנישואין עם רכוש בכמות שווה, וכל אחד מהם תורם לקופה המשותפת סכום שונה. אם לא חותמים על הסכם חיים משותפים המסדיר את חלוקת הסכום במקרה של גירושין, יתכן מאוד שהנכסים יחולקו ללא התחשבות בכך, כאשר גם אם אחד מבני הזוג היה בעל דירה לפני הנישואין, ערכה יחולק בין שניהם במקרה של גירושין. חשוב מאוד להתייעץ עם נוטריון ולכתוב יחד איתו את הסכם החיים המשותפים. הנוטריון יסייע לכם להבין את לשון החוק, ואת מגוון האפשרויות העומדות בפניכם. לאחר שתקבלו את ההחלטה בנוגע לחלוקה הרלוונטית, הנוטריון יסייע לכם לנסח זאת באופן רשמי, כך שלהצהרה המשותפת שלכם יהיה תוקף בבית המשפט לענייני משפחה במידת הצורך. עוד מידע על נוטריון ביבנה ניתן למצוא בקישור המצורף.

 

מניעת עגינות

מעבר לנושא חלוקת הרכוש, הסכם החיים המשותפים חייב לכלול בתוכו גם סיכום למניעת עגינות. עגינות היא מצב בו אחד מבני הזוג אינו מוכן להעניק גת לבת או בן הזוג השני. מצב זה מקשה בעיקר על האישה במערכת היחסים, מאחר והיא מנועה מהקמת משפחה חדשה מאחר והצאצאים עשויים להיחשב לממזרים מבחינת ההלכה. מתן הגת עלול לשמש בחלק מהסכמי הגירושין לצרכי הפעלת לחץ על בת הזוג, ויש לנסות למנוע מצב זה בכל מחיר בעת כתיבת הסכם החיים המשותפים. ההסכם חייב לכלול התחייבות נחרצת מצד בן הזוג ובת הזוג להתיר גירושין במידה שאחד מהצדדים ירצה זאת. ההתחייבות חייבת להיות מנוסחת בלשון משפטית מחייבת, שלא תתיר מקום לספק או לחוסר בהירות.

 

הצבת תנאים להפרת ההסכם

מעבר להסכמי חלוקת הרכוש במידה של פרידה, ולהסכמי העגינות הדרושים הבנה והתייחסות אל ההלכה היהודית, חשוב לכלול בהסכמי החיים המשותפים גם תנאים שיהוו הפרה של ההסכם. בלי שתנאים אלו נכתבו והפכו למחייבים בהסכם החיים המשותפים, יתכן מאוד שאחד מהצדדים יוכל לכפות שינוי בהסכם פשוט על ידי מירור חייו של הצד השני עד שיסכים לכך. עליכם לחשוב מהם מבחינתכם הקווים האדומים במערכת היחסים, ועל מה אתם לא מוכנים להתפשר. זה יכול להיות נאמנות יחדנית לבן או בת הזוג, שימוש לא נאות בכספי המשפחה, או טיפול לא נכון בילדים. נסו להתייחס לכך, ותזכו בהסכם חיים משותפים מקיף ואיכותי, ובחיי זוגיות בהירים ושקופים.

איש כותב

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »