חיפוש

כמה עולה הסכם ממון?

התאהבתם, יצאתם תקופה וכעת הגיע הזמן למסד את הקשר שלכם. כמובן שזו לא חובה ובהחלט ניתן לחיות חיים מאושרים גם ללא טקס נישואין רשמי, אבל אם כבר, אז כבר. אז כמה יעלה לכם הסכם ממון? האם אפשר לנסח אחד כזה בעצמכם? ומה בכלל היתרונות שבניסוח הסכם כזה? כל המידע המעודכן ל-2020:

חיי הרווקות שלכם כנראה כבר תמו, אם אתם מחפשים אחר מידע הקשור בניסוח הסכמי ממון.

ואם חיי הרווקות תמו והגיע הזמן להתחתן, אז כדאי לדעת שישנם לא מעט יתרונות בניסוח הסכם ממון.

קודם כל ואולי הכי חשוב, הסכם זה מאפשר לכם להגן על הנכסים שלכם באופן חוקי ומבלי שתהיינה האפשרות לקחת אותם ממכם.

אז כמה יעלה לנסח הסכם ממון ומי עושה את זה בעבורכם?

 

מה חשוב לדעת לגבי הסכמי ממון?

בין אם אתם צריכים לנסח הסכם ממון בין ידועים בציבור או בין בני זוג נשואים, יש כמה דברים שמומלץ לדעת. כנראה הכי חשוב, אתם צריכים לדעת שהסכם ממון מנוסח אצל עורך דין העוסק בתחום המשפטי הזה. אותו עורך דין ממש לא חייב להיות נוטריון מורשה, אבל לאחר שהסכם הממון שלכם ינוסח, הוא אכן יצטרך להיחתם ולהיות מאושר על ידי נוטריון מורשה. מאחר שכל מערכת יחסים בין בני זוג היא שונה וגם כוללת נכסים שונים, הרי שכל הסכם ממון צריך להיות מנוסח בהתאם למקרה הספציפי שלכם.

אם כך, למעשה, אין בעולם הזה הסכם ממון אחד שייראה זהה להסכם ממון אחר. חשוב לדעת, באינטרנט ובמקומות אחרים אתם תמיד תוכלו למצוא כל מיני שבלונות עבור הסכמי ממון, אבל זו תהיינה טעות להשתמש בפתרונות אלו. מעבר לכך שמדובר בכל מיני שבלונות שאף אחד לא לוקח אחריות על ניסוחן, הן גם לעולם לא ימצו ולא ישקפו את המקרה האינדיבידואלי שלכם.

 

כמה יעלה ניסוח הסכם ממון על ידי עו"ד

בכדי לנסח הסכם ממון שיהיה רלוונטי למקרה הספציפי שלכם, אתם תצטרכו את הסיוע של עורך דין בתחום המשפטי הרלוונטי. לרוב, יהיה ניתן להסתייע בשירותיהם של עו"ד נישואין, מגשר, עו"ד גירושין ועוד. עכשיו, לאחר שהבנו שכל הסכם ממון הוא שונה ואינדיבידואלי לחתומים עליו (בני הזוג), אפשר לדבר על מחיר הסכם ממון.

כמה יעלה הסכם ממון ב-2020? ובכן, כמו שאמרנו, הסכמי ממון משתנים מזוגיות לזוגיות. בעקבות העובדה הזו, גם המחירים של הסכמים אלו משתנים. בואו נגיד ככה, אם אתם זוג צעיר, רק התחלתם את חייכם ועדיין לא צברתם נכסים משמעותיים, הסכם ממון יעלה 2,000 – 4,000 ₪ בממוצע.

 

האם ישנם תשלומים נוספים על הסכם ממון?

יחד עם התשלום לעורך הדין על הסכם הממון, יש לקחת בחשבון גם תשלומים קטנים יותר במהלך הדרך ובעבור אישורים כאלו ואחרים. למשל, כמו שאמרנו קודם לכן, אתם תצטרכו לאשר ולתקף את הסכם הממון אצל נוטריון. אישור שכזה יעלה לכם 368 ₪. בנוסף לכך, אם תרצו עותקים של הסכם הממון (גם בשפות זרות), כל עותק שכזה יעלה לכם 68 ₪.

חשוב לדעת, אם אתם מתרגמים את הסכם הממון לשפה זרה, אתם תצטרכו לקבל אישור ותיקוף לכך שהתרגום מדויק. גם זאת, תוכלו לקבל אצל נוטריון מורשה. בכל מקרה, בין אם אתם מעוניינים לנסח הסכם ממון כזה או אחר, אתם צריכים לדעת שההמלצה הגורפת היא להסתייע בסיועם של עורכי דין בתחומים המשפטים הרלוונטיים.

 

האם מומלץ לנסח הסכם ממון לבד?

לא יהיה כדאי לנסח הסכמים אלו בליווי של אנשי מקצוע שאינם בתחום, או בעצמכם, מאחר שישנן לא מעט זכויות וחובות שאנשים פשוט לא מכירים. בכדי לדעת ולהבין את זכויותיכם השונות לעומקן, יהיה מומלץ לפנות לסיועו של עורך דין באותו התחום. אנו ממליצים לכם לקחת את כל הפרטים בחשבון, להסתייע בעורכי הדין המתאימים, ולנסח נכון את הסכם הממון שייחתם ביניכם.

בסופו של דבר, הסכם זה נועד להגן עליכם "למקרה ש". בשורה התחתונה, אנשים יודעים עם מי הם מתחתנים, אבל הם לא תמיד יודעים ממי הם יתגרשו. במילים אחרות, לדאבוננו, אנשים לפעמים משנים את צבע עורם גם לאחר שנים ארוכות של מחייה יחדיו. אל תיפלו למקומות שמהם יהיה לכם קשה לצאת, ערכו ונסחו הסכם ממון טרום נישואין. בהצלחה!

 

חתימה על מסמך 2

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »