חיפוש

כמה זמן לוקח לקבל דואר משפטי?

דואר משפטי הוא משלוח מסמכים המצריכים אישור מסירה. יש לא מעט מסמכים הנחשבים למסווגים ומצריכים אישור מהנמען שקיבל את הדואר. לא מעט חברות שליחויות מציעות שירותי דואר משפטי. מה מאפיין מסירות משפטיות, מי יכול לבצע אותן ותוך כמה זמן ההליך מסתיים? על כך ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו. 

 

מה זה מסירה משפטית?

על פי חוק, יש מסמכים כמו התראה לפני הוצאה לפועל, צו מעצר, דרישות תשלום שונות לפני גביית הליכים משפטיים ועוד, המצריכות מסירה משפטית. מסמך כזה ישלח ישירות לידי הנמען. משלוחן יבל את המכתב ויהיה עליו לאתר את הנמען ולהחתים אותו על אישור מסירה בו הוא מאשר שקיבל את המכתב. על המוסר למלא תצהיר אישור מסירה בו הוא מציין את שעת ומיקום המסירה. על התצהיר עצמו חותם עורך דין לאימות הנתונים.

דואר משפטי יכול לכלול מגוון רחב של מסמכים, מסמיכים דיסקרטיים המצריכים אבטחה, חוזים מקוריים, תצהירים שונים, הסכמים, פסקי דין, צווי מעצר ועוד.

מסירה חוקית

מי יכול לבצע מסירה משפטית?

על פי חוק, כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 יכול לבצע מסירה משפטית. אין צורך ברישיון מיוחד לכך… יחד עם זאת, יש מסמכים ברמת חשיבות גבוהה כמו צוו מעצר, שכדי למסור אותו ושכמותו, יש צורך בהיתר מיוחד. קחו בחשבון שהליך מסירה משפטית הוא קריטי להליכים משפטיים רבים ויש מקרים בהם מוסר הדואר המשפטי נקרא להעיד בפני בית המשפט על מסירת הדואר. אל תפנו למישהו שלא ידע לבצע את המשימה שאתם צריכים כמו שצריך.

 

מסירה כדין  ומסירה מלאה – מה ההבדל?

על פי חוק, לאחר 3 פעמים בהם המוסר הגיע לכתובת הנמען והנמען לא היה במקום, הוא רשאי לתלות את הדואר המשפטי על דלת הבית ובכך להשלים מסירה כדין. ניתן לבצע מסירה כדין אך ורק בתנאי שהמוסר מתעד כל מקרה בו הגיע ולא היה מענה, ורק עם הכל מתועד כנדרש, הוא יכול לבצע מסירה כדין למרות שהיא לא מסירה מלאה.

מסירה מלאה היא מסירה לידי הנמען כמו שכולנו היינו מעדיפים שיהיה. יש מסמכים אותם לא ניתן למסור במסירה כדין וכדי למסור אותם יש צורך במסירה מלאה בלבד.

מסירה חוקית

תוך כמה זמן נמסר המסמך?

חברות שליחויות משפטיות מציעות שירות מהיר מהיום להיום. מהירות המשלוח משתנה בהתאם לצורך ודרישת הלקוח. יש מקרים בהם טווח הזמן גמיש והלקוח מציין זאת ובכל מקרה אחר, עוד באותו היום המסמך יצא לבית הנמען. יהיו מקרים בהם המסירה תתבצע תוך מספר שעות ויהיו מקרים בהם יהיה צורך להגיע שוב לבית הנמען להשלמת המסירה בצורה הכי טובה שאפשר.

 

לסיכום

מסירות משפטיות לא מצריכות ידע מיוחד. כך צריך לחתום על אישור מסירה. יחד עם זאת, מומלץ לפנות דווקא למתמחים בתחום במקרים כאלו.

דואר משפטי

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »