חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על תביעות בגין רשלנות רפואית

כאשר אנחנו דנים ברשלנות רפואית, צריך להבין שמדובר בקשת רחבה של סוגי רשלנות, לרבות טעויות ניתוחיות, אבחון שגוי ועיכוב באבחון, שעלולים לגרום לכך שיהיה מאוחר מדי לקבל טיפול. בעוד שרוב האנשים מקבלים שירותי בריאות מצוינים, לצערנו, לעיתים קורות תקריות אשר מובילות לפגיעות פיזיות ונפשיות כתוצאה משירות לקוי. במסגרת מקרים אלו, אנחנו ממליצים לכם לקבל סיוע של עורכי דין אשר עוסקים ברשלנות רפואית וידעו ללוות אתכם בתהליך בצורה שתאפשר לכם להתמודד עם העוול שנגרם לכם בצורה הטובה ביותר.

 

דבר ראשון – איפה אפשר למצוא עורכי דין לרשלנות רפואית?

אנחנו יודעים שמעבר למידע שאתם מעוניינים למצוא על תביעות בגין רשלנות רפואית, בפועל, אתם רוצים המלצות על עורכי דין טובים אשר ילוו אתכם בתהליך ויסייעו לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם בגין העוול שנגרם לכם. בפועל, ניתן למצוא מגוון עורכי דין רשלנות רפואית מובילים בדרום, במרכז ובצפון. עם זאת, אנחנו ממליצים לכם לוודא שיש עליהם המלצות ושניתן למצוא רקורד מוכח של סיוע לאנשים שהיו במצב דומה למצב בו אתם נמצאים. כך, תוכלו לדעת שאתם בידיים טובות ושעורכי הדין ידעו להתמודד עם הנתבעים או התובעים בצורה הטובה ביותר.

 

על הגורמים לעוולת הרשלנות הרפואית

עוולת הרשלנות הרפואית קמה כאשר ניתן טיפול רפואי אשר גרם לנזק למטופל. למעשה, ניתן לתבוע מספר רב של גורמים בשרשרת – החל מהמוסד בו טופל האדם לו נגרם הנזק עד לאנשי הצוות אשר כוללים רופאים, אחיות, גורמים טכניים ועוד.

זאת, מתוך הבנה כי מוטלת עליהם החובה לנהוג כלפי המטופלים שלהם במומחיות וזהירות וככל שהם חרגו מכך, יש להטיל עליהם את האחריות ולקבל מהם שיפוי.

 

כיצד מוכיחים את עוולת הרשלנות הרפואית בתביעה?

כדי להוכיח שהתקיימה עוולת רשלנות יש למעשה לעמוד בכמה דרישות. ראשית, יש להוכיח שלגורם אשר טיפל במטופל יש חובת זהירות כלפיו. במידה שהצליחו להוכיח זאת, יש להביא ראיות כי חובת הזהירות הזו הופרה וגרמה לנזק. בהתאם, יש להראות כי הנזק נגרם תולדה מהרשלנות של הגורם הרפואי (קשר סיבתי). בהינתן הוכחת כל ארבעת הדרישות הללו – בית המשפט יקבע כי היתה רשלנות.

 

פיצוי על רשלנות רפואית

ככלל, גם כאשר מצליחים להוכיח שהתקיימה רשלנות רפואית על ידי הגורם המטפל, אין פיצוי אחיד ובית המשפט יפסוק באופן אינדיבידואלי. כך, לוקחים בחשבון את היקף הפגיעה שנגרמה לאור הרשלנות הרפואית, מה ההשפעות של הרשלנות הרפואית על התפקוד של המטופל וכן מה מצבו הנפשי כתוצאה מהאירוע. יצוין כי רוב התביעות מסתיימות בהסכמי פשרה ולא בפסק דין. כמו כן, ראוי לדעת כי הסכומים אשר מתקבלים במסגרת תביעת רשלנות רפואית פטורים מתשלום מס.

 

לסיכום

במקרה שנפגעתם מרשלנות רפואית, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורכי דין טובים אשר מכירים את התחום וידעו להפנות אתכם למומחים אשר יתנו חוות דעת שתסייע לתביעה שלכם ויצליחו לתת לכם את הפיצוי המגיע לכם לאור העוולה שנגרמה לכם.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »