חיפוש

כיצד ניתן לזמן עד שאינו דובר עברית לתביעה נגד משרד הביטחון?

במאמר הבא נרחיב על הדברים החשובים שצריך לדעת לפני שמגישים תביעה כנגד משרד הביטחון. נענה על שאלות כמו: מתי ניתן להגיש את התביעה? מהו תהליך קבלת אחוזי נכות? מי רשאי להגיש תביעות כנגד משרד הביטחון ובאיזה נושא?

מכיוון שמשרד הביטחון  הוא גוף מדיני התביעה נגדו מתבצעת בתהליך ייחודי. אם אתם שוקלים להגיש תביעה בגין מחלה או פציעה שקרתה לכם במהלך השירות שלכם בכוחות הביטחון חשוב שתקראו את המאמר הבא!

 

מי יכול להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

לפי חוק הנכים, אדם שתובע את תגמולו ממשרד הביטחון יהיה צריך להגיש בקשה לקצין התגמולים היושב במשרד הביטחון באגף השיקום. בדרך זו יהיה ניתן לזכות בהכרה כנכה צה"ל רק לאחר שהתבצעה הגשת הבקשה במשרדו.

מי שנפצע במהלך השירות עקב "התנהגות רעה וחמורה" אינו רשאי להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון.

ניתן להגיד תביעות בגין פציעות פיזיות ונפשיות שנגרמו כתוצאה משירותם בכוחות הביטחון או בשירות הצבאי. במהלך תהליך המשפט יהיה אפשר להשתמש בשירותי תרגום סימולטני לאלו שאינם דוברים עברית שוטפת. אחוזי הנכות נקבעים על פי היקף הפציעה או המחלה וחומרתם. רק אלו הגרמו לנזק יהיו זכאיות לתגמול.

 

האם יש מועד קבוע להגשת תביעות כנגד משרד הביטחון?

לפי חוק הנכים "תגמולים המגיעים לנכה ישולמו מיום שחרורו של הנכה משירותו הצבאי, שבזמנו אירע המקרה שגרם לנכותו – אם הגיש תביעה לתשלומים אלה תוך שנה אחת מיום שחרורו. בכל מקרה אחר – מיום הגשת התביעה, זולת אם קבעה לכך הועדה הרפואית תאריך מאוחר יותר".

ובמילים פשוטות: יש להגיש תביעות נגד משרד הביטחון בגין מחלה או פציעה כמה שיותר קרוב למועד השחרור מהשירות. תביעות בגין מחלות או פציעות בשירות הצבעי שמוגשות פחות משנה מיום השחרור יעניקו את הזכאות לנכות מיום שחרורו של הזכאי התובע.

אפשר להגיש תביעות נגד משרד הביטחון עד שלוש שנים מיום השחרור:
"הזכות להגיש בקשה לקצין התגמולים מתיישנת כתום שלוש שנים מיום שחרורו של הנכה משירותו הצבאי שבזמנו אירע המקרה שגרם לנכותו, אולם אם הנכות נובעת ממחלה ששר הביטחון רבע לגביה בתקנות תקופת התיישנות ארוכה יותר – תתיישן הזכות כתום אותה התקופה".

 

שלבי הגשת תביעה נגד משרד הביטחון:

בתביעות כנגד משרד הביטחון ישנם 2 שלבים עיקריים:

  1. שלב ההכרה
  2. שלב קבלת הנכות והפיצויים.

שלב ההכרה הוא הארוך ביותר והמשמעותי ביותר. אחריו תתקיים ועדה רפואית של משרד הביטחון ורק לאחריה יקבעו אחוזי הנכות הזכאות לתגמולים.

 

לסיכום

כל אחד מהשלבים של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון הם קריטיים ולכן כדאי להיות מוכנים אליהם גם בהיבט הנפשי וגם בהיבט המנטלי. עליכם להכין מראש המון מסמכים וטפסים רלוונטיים.

התנהלות נכונה יכולה לזכות אתכם בהכרה, בקבלת הסיוע אליו אתם זקוקים ובתגמולים משמעותיים שיעזרו לכם להשתקם בחזרה.

בהצלחה!

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם