חיפוש

כבר לא משמורת: הכירו את הסדרי הראייה

האחריות ההורית על הילדים לאחר גירושין נגזרת מהאינטרס של טובת הילד. כאשר ההורים אינם מגיעים להסכמות ביניהם בית המשפט צפוי למסור את החזקה בילדים לידי מי שיבטיח את עיקרון טובת הילד במובנו הרחב. להורה שאינו משמורן יינתנו הסדרי ראייה או הסדרי שהות כפי שאלו מכונים כיום. על הסדרי ראייה בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

משמורת לא משותפת

כאשר ההורים מחליטים על משמורת משותפת אין צורך בהסדרי ראייה. כאשר יש הורה שמקבל משמורת בלעדית, הן בהסכמה והן בהכרעה שיפוטית ההורה שאינו במשורת זכאי להסדרי ראייה. הסדרי הראייה בין ההורה שאינו במשמורת לבין ילדיו הקטינים יכולים להיקבע בהסכמה בין ההורים במסגרת הסכם גירושין או בהכרעה שיפוטית. הרחבה על הסדרי שהות – ראייה ראו כאן.

קיום הסדרי הראייה

על ההורה במשמורת חלה החובה לקיים את הסדרי הראייה של ההורה האחר עם הילדים והפרת ההסדרים או הסתה של הילדים כנגד ההורה שאינו משמורן באופן שגורם להם לסרב לראותו עשויה להביא לשינוי המשמורת כמו גם להפחתה בדמי המזונות. הסדרי ראייה מקובלים כוללים בתקופת הלימודים פעם או פעמיים בשבוע לרבות לינה וכל סוף שבוע שני לרבות לינה.

מקובל כי הסדרי הראייה בחגים יכללו חלוקה שווה ומחזורית בין שני ההורים, כלומר את החג שחוגגים הילדים השנה עם ההורה האחד יחגגו בשנה הבאה עם ההורה האחר ולהיפך. בתקופות של חופש מלימודים מקובל להרחיב את הסדרי הראייה עד לכדי חלוקה שווה בין שני ההורים.

 

הפרת הסדרי הראייה

הורים משמורנים רבים נוטים להפר את הסדרי הראייה ומקשים על ההורה שאינו במשמורת אפשרות אמתית לשמור על הקשר עם ילדיו. בתי המשפט רואים בחומרה התנהגות פסולה שכזו, שכן הדבר פוגע לא רק בהורה האחר אלא גם בילדים. הורה אשר סובל מהפרה של הסדרי ראייה מצד ההורה המשמורן יכול לפנות לבית המשפט לשינוי המשמורת.

גם אי עמידה בהסדרי הראייה מצדו של ההורה שאינו במשמורת נפוצה וקשה להכריח אותו לעמוד בהסדרים. עם זאת אפשר במקרים מעין אלו להגיש בקשה להגדלת המזונות בעבור הימים הנוספים שלא נלקחו בחשבון בעת קביעת המזונות עבור הקטינים. עוד על כך כנסו לאתר האינטרנט

משמורת לא משותפת

הסדרי ראייה משמעותיים

ענייני אחריות הורית וקביעתם של הסדרי ראייה הם חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין ומדובר בנושא מורכב ורגיש ביותר. ישנה חשיבות בכל הנוגע לזמני ראייה לא רק לקחת בחשבון את משך הזמן שבו הילד שוהה עם ההורה שאינו במשמורת אלא גם מה עושה ההורה בזמן שיש לו עם הילד ויש לוודא שהזמן עם הילד יהיה משמעותי עבורו ועבור הילד.

 

סיכום הסדרי ראייה

לסיכום הנושא, הסדרי הראייה מעגנים את זכותו של ההורה שאינו במשמורת לראות את ילדיו ולבלות עמם בימי שגרה, חופש וחג. הסדרי הראייה המקובלים הם פעם או פעמיים במהלך אמצע השבוע, כמו גם כל סוף שבוע שני וחגים לסירוגין. הסדרי הראייה לילדים בגיל הרך יהיו מוגבלים יותר וככל שהילד גדל  כך הסדרי הראייה צריכים להתרחב בהתאם.

משמורת לא משותפת

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »