חיפוש

האם יש איסור משפטי להיעזר בקהל בזמן מופע של אמן

אחד הדברים היפים ביותר במופע של אמן חושים הוא שילוב הקהל במופע. הקהל מוזמן להתנדב לעלות לבמה ולהשתתף בקטע מסוים בו אמן החושים מבצע קסם. העובדה שאדם מהקהל הוא זה שעולה לבמה, מייצרת אמינות לקטע הרי אין שום סיכוי שדבר מה הוכן ותואם מראש בין אמן החושים לבין מי מהקהל.

רוב מוחלט של אמני החושים פועל בצורה זו ומדובר ללא ספק באחד האלמנטים שהופכים את מופע הטלפתיה למיוחד ויוצא דופן מול מופעים מסוגים אחרים. האם פעולה זו מהווה עבירה על חוק מסוים?

 

בתנאי שיש ביטוח

נפתח ונאמר שאין חוק האוסר על אמנים בכלל ועל אמן חושים בפרט לשתף קהל במופע. שיתוף קהל במופע זה דבר מקובל ואין סיבה לאסור זאת אולם, במידה והמופע מתקיים באולם מופעים מסודר, אל מול קהל רוכש כרטיסים, חייב להיות ביטוח אחד לאולם, המבטח בביטוח צד ג' את כל מי שנמצא באולם לרבות, אמן החושים.

בנוסף, אמן חושים וטלפתיה, על פי רוב, יהיה בעל פוליסת ביטוח צד ג' וביטוח אבדן כושר עבודה, שמכסה הן אותו והן את מי שעולה לבמה לבצע עמו קטע מסוים, בין אם זה אדם מהקהל ובין אם זה אמן נוסף שמופיע יחד עמו ומסייע לו.

 

הבחירה תמיד של הקהל

מעבר לכל מסמכי ההגנות הנדרשים באופן שוטף לקיום מופע במה, באולם תיאטרון מקצועי או היכל תרבות, חשוב לציין, אמן החושים בוחר מהקהל מתנדב כלומר, אדם שבחר בחירה חופשית ומתוך רצון, להשתתף בקטע מסוים של המופע על הבמה.

זאת ועוד, המתנדב יכול בכל מצב להחליט שלא מתאים לא הקטע, גם אם הוא כבר על הבמה והקטע בעיצומו, ולרדת חזרה לשבת מבלי שהשלים את השתתפותו. במקרה כזה, יבחר אמן החושים מתנדב חדש מהקהל ושוב, יהיה מדובר באדם שמעונין להשתתף ובחר בכך.

 

קטעי טלפתיה בלבד

הרגעים בהם מזמין אמן החושים את הקהל להשתתף באופן פעיל על הבמה, מורכבים בדרך כלל מקטעי טלפתיה בהם מגלה אמן החושים בדרכים שלו, את הפרטים של אדם שעלה לבמה, או של מי מקרוביו. לעיתים מדובר בגילוי מחשבה שעולה בראשו של המתנדב או גילוי מספר עליו התבקש לחשוב. מדובר בקטעים שאין בהם שום רמה של סיכון או פגיעה מכל סוג שהיא ולכן, לא הייתה מעולם סיבה לאסור את הדבר מבחינה משפטית באמצעות חוק.

אמני חושים אינם מסתכנים בשילוב הקהל בקטעי אקסטרים כשמתנדב מסכן את עצמו בצורה כלשהי. המתנדב בקטע אקסטרים יכול לקחת חלק אבל, מבלי לסכן את עצמו. כך קורה וכך מקובל בקרב כל אמני החושים מזה שנים רבות.

 

סיכום

אמני חושים מבססים חלק נכבד מהמופע שלהם על שיתוף הקהל בפועל על הבמה. אין בעיה משפטית עם הנושא ולא קיימת שום סכנה עבור המתנדב, הוא יכול מקסימום לשדרג מאוד את החוויה שלו מהמופע.

אמן חושים וטלפתיה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »