חיפוש

חלוקת רכוש בזמן גירושין – המדריך המלא

בשנים האחרונות אחוזים הזוגות המתגרשים רק עולה. יש לכך השלכות רבות במידה ויש רכוש משותף.

לרוב מדובר בבית, רהיטים, מכונית וכל דבר שבני הזוג חלקו יחד או רכשו במשותף.

בתהליך מסוג זה צריך לדעת כיצד להתנהל, איך באמת אפשר לחלק את הרכוש בצורה שווה, טובה ונכונה מבלי לגרום למצבים מורכבים נוספים.

על כך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

רכוש משותף

לבני זוג בעיקר כאלה שמתחתנים זה עם זה, יש רכוש רב שהוא משותף. יש כאלה שעושים מראש הסכם ממון ואז הדברים יחסית ברורים מה שייך למי וברגע שהזוג בוחר להיפרד מסתכלים על ההסכם ופועלים לפיכך. אך הרבה זוגות לא עושים הסכם ממון ובצדק, יש בכך משהו שיכול לבשר רעות. בני זוג קוני במשך השנים רכוש משותף או שאחד מגיע עם רכוש והם הופך להיות של שני בני הזוג.

הרכוש יכול לכלול דברים גדולים כמו בית, רכבים, עסק משותף ועד לדברים פשוטים יותר כמו רהיטים, אביזרים, כלי בית, מטבח, ספות ועוד. חלוקת רכוש בגירושין היא חלק כמו כל התהליך עצמו הוא מורכב ורגשי מאד. בנוסף, יש מצבים בהם בני הזוג לא מצליחים להגיע לפשרה על הרכוש ויש לחשוב איך לעשות זאת בצורה נכונה שלא תעמיס יותר על המצב המורכב גם ככה. אספנו כמה טיפים עבורכם.

 

מצאו את העמק השווה

באופן כללי ניתן להגיע לשלב של חלוקת הרכוש ממקום של חלוקה שווה, עד כמה שניתן, של הרכוש בין בני הזוג. נאמר אם אחד מקבל מקרר השני יקבל טלוויזיה. לא נכללים מצבים בהם אחד יקבל מכונית והשני יקבל רק טלוויזיה. נסו לחלק את הדברים גם לפני הכמות וגם לפי האיכות, כלומר השווי של הרכוש עצמו.

 

אחד ישלם עוד

במצבים בהם לא ניתן לחלק את הרכוש כמו לדוגמא אם קניתם נכס משותף. תוכלו למכור את הנכס ולהתחלק בכסף, או שאחד מבני הזוג ישלם את החלק הנוסף לבן הזוג השני ובכך יקנה את כל הנכס עבור עצמו. כך שני הצדדים יוכלו להרוויח.

 

עזרה חיצונית ואורח רוח

בכל אופן תוכלו להשתמש בייעוץ של עורך דין המתמחה בתחום של גירושין, שיעזור לכם לעשות חלוקה שווה בין הדברים. בנוסף, חשוב לשמור על שפיות בכל הסיטואציה לדעת לוותר כשצריך לבחור על מה להילחם.

 

בסיכומו של דבר

תהליך גירושין הוא מורכב בפני עצמו, יש בו הרבה תהליכים של פרידה והפרדה של דברים משותפים. כך גם יש מצב של חלוקת רכוש משותף של בני הזוג. זהו תהליך לא פשוט וכדאי להגיע אליו מכוונים בצורה רגועה להגיע לעמק השווה. לחלק את הרכוש בצורה מאוזנת והוגנת לשני הצדדים, מה שאי אפשר לחלק למכור או שאחד מבני הזוג ירכוש וכן, ניתן להיעזר בסיוע של גורם חיצוני.

בית משפט

 

אולי יעניין אותך גם