חיפוש

איך מתבצעת חלוקת הרכוש בגירושין

לאחר שנים של זוגיות אוהבת וטובה ומשפחה מתפקדת ומדהימה עלולים לצוץ בעיות בקשר בין בני הזוג, הם לא מסתדרים ומחליטים להיפרד.

גירושין זה תהליך כואב שמגיע בלית ברירה.

במהלך חייהם המשותפים נצברים רכוש ונכסים ואין סיבה שבני הזוג ייצאו לדרך חדשה בידיים ריקות וללא רכוש בבעלותם.

אומנם את ילדיהם הם אינם יכולים לחלק לחצי (אלא יחלקו את המשמרות ביניהם) אבל את רכושם המשותף וודאי שאפשר לחלק ביניהם.

זוגות שמתגרשים בצורה נעימה ויפה יוכלו לחלק את הרכוש ביניהם לפי עיקרון ה"חצי חצי", ללא התקטננויות והאשמות מיותרות.

 

מהו בעצם הרכוש המשותף?

בדרך כלל מדובר בדברים הבאים: דירה\בית, תכולת הדירה, פיקדונות בבנק, השקעות נוספות בנדל"ן במידה ויש, חשבונות עו"ש ומטבע חוץ, מניות, קרן השתלמות, קרנות נאמנות, ביטוח מנהלים, פנסיה, קופות גמל ועסקים וחברות שהוקמו במשותף או בנפרד על ידי אחד מבני הזוג במהלך חייהם המשותפים וחיי הנישואים.

 

איך מחלקים רכוש ברגע שהנישואין חדלו להתקיים?

לפי חוק יחסי ממון, את חלוקת הרכוש יש לעשות מתי שהנישואין פוקעים (אלא אם כן התחתנתם לפני שנת 1974 ואז החוק אינו חל עליכם). מומלץ לעשות זאת בעזרת בעזרת עורך דין לענייני גירושין.

את הרכוש שנחשב משותף חובה על פי חוק לחלק שווה בשווה. זה לא משנה אם רק בן זוג אחד עבד במהלך החיים המשותפים, אם אחד מבני הזוג הרוויח יותר מבן הזוג השני וכ'ו. על כל מקרה חלוקת הנכסים תהיה שוויונית בין בני הזוג.

 

איזה רכוש צריך חלק שווה בשווה?

חלוקת רכוש בגירושין כוללת בתוכה מספר דברים:

את כל הנכסים והחסכונות שנצברו אצל כל אחד מבני הזוג במהלך החיים המשותפים. לדוגמה – נכסי נדל"ן, תוכניות חיסכון, רכבים, קרן פנסיה, עסקים שהוקמו במהלך חיי הנישואין, קופות גמל, ביטוח מנהלים ועוד.

חובות שנצברו בעת ניהול הבית.

ירושות ומתנות שהתקבלו במהלך חיי הנישואין וישנה הוכחה שהתקיימה בהן כוונה לשיתוף.

רכוש שהיה בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין, ירושות ומתנות שהתקבלו אצל אחד מבני הזוג ולא הייתה הוכחה לשיתוף, חובות שנצברו שאינם קשורים לתחזוקת הבית, לדוגמה – חובות שנצברו בשל פעולה בלתי חוקית של בני הזוג, חובות הימורים, חובות עקב בגידות וכו' – לא יחולקו בין בני הזוג.

 

איך החלוקה מתבצעת?

המון פעמים כל תהליך הגירושין מתבצע עם המון כאב וכעס ושני בני הזוג רוצים לצאת מרוויחים ולא מפסידים. בעקבות כך עלולים לצוף ולהתפתח ריבים וכעסים. מומלץ בתהליך הגירושין להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומוסמך לענייני גירושין על מנת שתקבלו את כל המידע והליווי המותאם לכם כדי שתהליך הגירושין יהיה כמה שפחות כואב לשני הצדדים. זכרו שעליכם לעבוד יחד בשיתוף פעולה למרות הכאב והמחלוקות ומתוך הבנה שברצונכם לעשות רק טוב לכם ולילדיכם.

למידע נוסף על חלוקת רכוש בגירושין: https://www.b-lawyer.co.il.

 

ריב על רכוש

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »