חיפוש

אילו חוקים יגנו עליכם בעת לקיחת הלוואת בלון

הלוואת בלון היא פתרון מוצלח מאוד למצבים מסוימים בחיים.

חרף העובדה שרבים אינם מתלהבים למשמע המונח "הלוואת בלון" וזאת בגין מרכיב הסיכון המשמעותי שבה, נטילה של הלוואה מעין זו עשויה להיטיב מאוד עם נוטליה בסיטואציות מסוימות בהן היא נועדה לשרת תכלית ברורה ומוגדרת.

בפסקאות הקרובות נעמוד על טיבה של הלוואה זו ועל המצבים השונים בהם היא עשויה להיות יעילה.

 

הלוואת בלון – מהי?

ראשית כל, יש מקום להגדיר מהי הלוואת בלון. הלוואת בלון היא הלוואה בה הקרן (כלומר, סכום הכסף אותו לוויתם מהמלווה) מוחזרת במלואה רק בתום תקופת ההלוואה, בעוד הריבית משולמת בכל חודש. היתרון המרכזי בהלוואה מעין זו היא היכולת להלוות כסף כאשר במהלך של התקופה המוגדרת אין צורך להתמודד עם ההחזר שלו, אלא החזר נמוך מאוד של הריבית על ההלוואה. לאור זאת, להלוואת בלון מרכיב סיכון משמעותי, הנגזר מאי הידיעה באשר לכושר הפירעון של הלווה במועד הפירעון הקבוע. במילים אחרות, המלווה למעשה מהמר שהלווה יוכל להשיב לו את כספו בעוד פרק זמן מסוים, בדרך כלל של מספר שנים. כידוע, מושכלת יסוד היא שכנגד סיכון שנוטל הלווה תיגבה ריבית בשיעור גבוה.

 

קרן השתלמות – מנגנון לצמצום הסיכון

קרן השתלמות היא חיסכון מעסיק הפטור ממס בעת הפירעון שלו. לאור זאת, הוא מצטיין הן ביעילות הכלכלית שלו לחוסך, והן בביטחון הרב בחיסכון מפני שהוא משולם בעיקרו על ידי המעסיק. מעבר ליתרונות אלו, לקרן השתלמות יתרון בולט נוסף שהוא היכולת לטול הלוואות כנגדה. המשמעות היא שקרן ההשתלמות, אשר גם גופים מלווים מכירים ביציבותה, עשויה לשמש ערובה להחזר הלוואה. לאור צמצום הסיכון, מי שיבקש ליטול הלוואת בלון קרן השתלמות תוכל להוות ערובה להחזרתה, ומכאן להוביל לצמצום הריבית החלה על ההלוואה.

 

חוק אשראי הוגן

בדרך בנקים אינם נלהבים להלוות כסף במסגרת של הלוואת בלון, וזאת בגין הסיכון שבו והן בגין התמריץ הכלכלי הקלוקל הניתן על ידם ללווים. בשונה מכך, גופים פרטיים מסכימים ליתן הלוואות בלון, וזאת בגין התועלת הרבה שהם יכולים להפיק מהריבית הגבוהה. במצב כזה, עליכם להכיר את חוק אשראי הוגן, אשר נועד להסדיר את פעולתם של גופים פרטיים המלוים כספים. החוק מגביל את תנאי האשראי, קובע את התנאים למתן הלוואות, מגביל את משך ההחזר ואת גובהו וכן קובע עונשים לעוברים עליו.

 

השוו תנאים

כאשר מדובר בהלוואת בלון פערי התנאים עשויים להיות אדירים. היכולת של גוף פיננסי גדול ומהימן לתת תנאים נוחים באופן יחסי גדולה משמעותית מאשר גוף פיננסי קטן אשר מבקש להגדיל את רווחיו. לכן, כאשר אתם מבקשים ליטול הלוואה מעין זו נכון יהיה אילו תבחנו את פורטל http://2bit.co.il ובו מידע רב אודות ההלוואות השונות והתנאים שלהם.

 

זכוכית מגדלת

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »