חיפוש

מתי מגיע השלב הנכון להביא עו"ד לתוך עסקת מקרקעין

עסקת מקרקעין היא כל עסקה הנוגעת לנדל"ן – רכישת דירה, חנות, קרקע, זכויות מסוימות בנכס כזה או אחר הקשור לנדל"ן.

גם שכירות היא סוג של עסקה, אך כל עוד מדובר בשכירת דירה או חנות, ללא חוזה מסובך וללא תנאים בלתי הגיוניים – נוציא אותה רגע ונדבר על עסקות קנייה ומכירה בלבד.

 

השלב הנכון להביא עו"ד לתוך עסקת מקרקעין

באופן כללי, עסקאות מקרקעין, ברוב המקרים אדם הרוצה לקנות או למכור נכס מקרקעין זקוק לייעוץ משפטי כהכנה לעסקה, גם אם הוא רק מתכנן או חושב למכור, וגם כמובן לצורך העסקה עצמה. ולכן השלב הנכון הוא כמה שיותר מוקדם, יש ליידע את עורך הדין אתו אתם עובדים על כוונתכם לבצע את העסקה. עורך דין טוב שמכיר את פרטי העסקה, שיש לו ניסיון רב בעסקאות נדל"ן וידע משלים במיסוי, בחשבונאות, ואפילו במימון –  יכול לשנות לכם את  העסקה ב180 מעלות ולהפוך עסקה רגילה לעסקה משתלמת במיוחד עבורכם. גם אם כבר התחלתם את העסקה וכתוצאה מכורח כזה או אחר אתם רוצים לשנות עורך דין, או להביא עורך דין לתוך עסקה שנכשלה ואתם רוצים לנסות שוב – עדיף ליצור אתו קשר כמה שיותר מוקדם. בתהליך של קנייה או מכירה של מקרקעין לוחות הזמנים ארוכים, וחשוב לתכנן ביחד עם עורך הדין את הנקודות החשובות בתהליך – חתימת חוזה המכר, סיור בנכס, כתיבת הערת אזהרה, תשלום מקדמה, תשלום ראשון, ותשלום המשכנתא.

 

בחירת עורך דין

אם אין לכם עורך דין קבוע – ההמלצה היא לקחת עורך דין המתמחה במקרקעין, שעשה עסקאות כאלה בעבר ומכיר את החוקים והצרכים של הלקוחות שלו. לא מומלץ לקחת חבר או מכר שהוא עורך דין בתחום אחר. ההתמחות במקרקעין חשובה והניסיון של עורך הדין בעסקה הוא חשוב ובמידה ויהיו תקלות ובעיות הוא ידע להתמודד איתם בצורה טובה ולהרגיע אתכם, והשקט הנפשי הזה שווה את זה. למציאת עורך דין מקרקעין.

 

ההתמחות של עורך הדין

גם כשמצאתם עורך דין שמתמחה במקרקעין, נסו להתחבר אליו והבין אם יש לו ניסיון בעסקאות מסוג זה שאתם רוצים לעשות. סביר להניח שאם זו עסקה פשוטה של קנייה או מכירת דירה – כל עורך דין עם ניסיון בתחום כבר עשה עסקה כזאת. אך אם זו עסקה מסובכת עם תנאים ארוכים, עם הגבלות שונות, ובאופן כללי עסקה לא פשוטה – עורך דין עם ניסיון בסוג זה של עסקאות, יהיה עבורכם מורה דרך ויעזור לכם בכל התהליך.

 

סיכום

נסו לערב או ליידע את עורך הדין שלכם לגבי עסקת מקרקעין עתידית כמה שיותר מוקדם. תכנון טוב בעזרתו של עורף הדין יקפיץ לכם את העסקה קדימה ויאפשר לכם גמישות במקרים של חוסר ודאות.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »