חיפוש

כיצד לוודא שאתה מקבל את הפיצוי המגיע לך מחברת התעופה?

עיכוב, הקדמה או ביטול של טיסות עשויים לזכות את נוסעיהם בפיצויים בגדלים משתנים, החל מכיסוי של הוצאות מזון ושתייה ועד לכרטיסי טיסה חלופיים וסכומים כספיים גבוהים. אולם איך מוודאים שהפיצוי הנכסף אכן יתקבל? על כך במאמר הבא.

 

עם העזרה המשפטית המתאימה

חשוב לדעת כי על אף חוקי הפיצויים הברורים שקיימים במדינות שונות (החוק הישראלי למשל, או חוקי האיחוד האירופי לגבי טיסות שעוכבו, בוטלו וכיוצא בזה) חברות התעופה עושות לעיתים לא מעט בשביל למנוע מהנוסעים המאוכזבים את הפיצוי המגיע להם. מנגנון הפיצויים הוא עניין מורכב ומסועף, וחברות התעופה נאחזות בכל סעיף טכני על מנת למנוע תשלומים.

לכן הדרך הבטוחה והבדוקה לוודא שהפיצוי המגיע לכם אכן יגיע ליעדו, היא היעזרות בגורם משפטי מתאים. כלומר, עורך דין המתמחה דיני תעופה. סיוע משפטי שכזה יסייע לכם להבין אם יש לכם "קייס", מהו גובה הפיצוי הצפוי לכם ואיך ניתן לתבוע אותו בקלות וביעילות מחברת התעופה. כך למשל ניתן למצוא מידע שימושי בנושא בכתובת www.rotbaumlaw.com.

 

לא רק חברת התעופה

עניין חשוב ורלוונטי לגבי חוק הפיצויים הישראלי (החוק החל על פיצויים בגין טיסות שנחתו או המריאו בישראל) הוא האפשרות לפנות לא רק אל חברת התעופה שבאחריותה הטיסה, אלא גם אל סוכנות הנסיעות שרכשה עבורכם את הכרטיס. במקרים רבים, סוכנות הנסיעות תהווה גורם יותר זמין וישיר לפנות אליו, ועל כן כדאי לדעת שגם הערוץ הזה רלוונטי לפיצויים.

 

לא לזרוק קבלות

חלק משמעותי מהפיצויים משולם בגין הוצאות שנגרמו עקב עיכוב, הקדמת או ביטול הטיסה. כך למשל, עיכוב של הטיסה בכמה שעות עשוי לגרום לנוסעים לשלם מכיסיהם על מזון, שתייה וסידורי לינה. במקרה שזה המצב חשוב לשמור תיעוד מלא של הקבלות, על מנת שאלו ישמשו כעדות רלוונטית לדרישת הפיצויים.

 

נוסעים, התאספו

יודע עורך דין פיקח, כי לתביעה ייצוגית יש משקל רב יותר לעומת תביעה של יחיד. בייחוד כשמדובר על מצב של "דוד וגוליית", בו אזרח פרטי נלחם לקבל פיצויים מקונצרן תעופה גדול ממדים. לכן בלא מעט סיטואציות הקשורות בעיכוב או ביטול טיסות, יש לנוסעים כוח רב יותר אם הם מתאגדים יחד לקבלת הפיצויים במשותף.

ההתאגדות הזאת אמנם דורשת השקעה מסוימת, ולרוב עולה הצורך בנוסע אחד חרוץ ואחראי שירכז תחתיו את כל ההתקשרות עם יתר נוסעי הטיסה, אך יש לה יתרונות רבים בשדה המשפטי והבירוקרטי. על חברת התעופה מוטל לחץ כבד יותר, ויהיה לה הרבה יותר קשה לנפנף את דרישות הנוסעים לפיצוי.

 

פנייה מסודרת בכתב

העולם המשפטי, על אף היצרים הרבים הגלומים בתוכו, הוא במידה רבה גם עולם בירוקרטי עם חשיבות רבה למילוי נכון ומסודר של מסמכים וטפסים. כנ"ל גם לגבי פיצויי תעופה – הדרך לקבלת התשלום המגיע לכם עוברת בפנייה מסודרת בכתב לחברת התעופה, ומילוי טפסים נדרשים חשובים.

חברת תעופה פיצוי

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »