חיפוש

המדריך השלם לרכישת נכס נדל”ן להשקעה עם שותף

הרבה מן הרכישות העסקיות נעשות בשותפות, ויש לכך יתרונות רבים – עול החזקת הנכס לא מוטל רק על בעלים אחד אלא על שניהם, דבר שמאפשר גם התמקדות בהיבטים שונים של הניהול השוטף של הנכס (למשל במידה ואחד השותפים מטפל באחזקה פיזית והאחר בהתמודדות מול רשויות שונות), המחיר נמוך יותר ומקבלים נקודת מבט שונה שלא ניתן לקבל כאשר רוכשים לבד נכסים.

עם זאת, הרכישה המשותפת של נכס נדל"ן עם שותף מעוררת בעיות וסכנות מסוימות שצריך להיות ערים להם במהלך התהליך ויש לפעול באופן יזום ואקטיבי על מנת להסדיר את כל התחומים הבעייתיים על מנת להימנע מדברים שיובילו לבעיות חמורות.

 

חוזה שותפות

כאשר מנהלים את השותפות ביחד, בהתאם לדיני המקרקעין ככלל ולחוק המקרקעין בפרט, ישנה מערכת של זכויות ושל חובות שמוטלת על השותפים. מעבר לה, מומלץ מאוד לייצר חוזה שותפות שסוקר את ההיבטים השונים של השותפות ובניית מנגנונים חוזיים על מנת להתגבר על אתגרים שיכולים לצוץ.

במטרה לבנות את חוזה השותפות הטוב ביותר יש לשכור את שירותיו של עו"ד נדל"ן שבקיא בחוזים מן הסוג הזה ומכיר את סוגי הסיטואציות הבעייתיות שמתעוררות בשותפות – בניית מנגנונים פנימיים תוביל לפתרון מהיר של בעיות ותאפשר להימנע מהליכי משפט ארוכים במצב של חוסר הסכמה.

 

הערכת מיסוי מדויקת

כאשר משקיעים בשותפות כדאי לקבל הערכות מחירים מדויקות על החלק של כל שותף בשותפות טרם הרכישה עצמה. ההערכות הללו והתוכניות המדויקות שמתארות איזה שותף משלם מה, באיזה אופן ומה הרכישה מעניקה לו – יכולה גם היא לחסוך בעיות רבות.

נקודה חשובה במיוחד בעניין הזה היא תשלום המיסים וקבלת הערכות מיסוי מדויקות. המס בדיני המקרקעין הוא משמעותי מאוד בסכומי הרכישה ובעקבות שותפות הסדרי המס עלולים להשתנות – כדאי לשים לב לזה מראש.

 

חלוקת סמכויות

כדאי להבין מראש מה כל שותף עומד לנהל בנכס ולהיות אחראי כלפיו – בין אם זה נכס להשכרה או למכירה, ישנם היבטים שונים לפעולה וכדאי שכל אחד יתמקד בהיבט אחר, אך יוכל לפקח ולדון באופן פתוח על התנהלות האחר. כללי ההתנהלות הללו משמעותיים מאוד, בייחוד על מנת לשמר את השותפות לאורך שנים.

 

ליטיגציה

לעיתים אין ברירה וכאשר מתגלעות חוסר הסכמות בין הצדדים צריך לפתור את הבעיות מול בית המשפט שיהווה המכריע המוסמך. כאשר מגיעים לסיטואציה הזו, במידה וישנו חוזה שמסדיר את השותפות – מה טוב.

כך או כך, חשוב מאוד שתשכרו עורך דין ליטיגציה מומחה שיודע לדבר בפני בית המשפט ולנאום (לעומת עורכי דין לענייני מקרקעין שמתמחים בעיקר בייעוץ או בכתיבת חוזים אך לא בדיבור בהיכל הצדק). חשוב לוודא שההתמחות של עורך הדין היא גם למקרקעין כמובן וגם לליטיגציה על מנת שיוכל לייצג אתכם באופן הטו ביותר.

 

איש נדלן

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »