חיפוש

המדריך לזיהוי רשלנות רפואית בהתמודדות עם מחלת הסרטן

מחלת הסרטן היא מחלה לא פשוטה בכלל שדורשת המון התמודדות נפשית ופיזית. הטיפול במחלה עשוי להיות ארוך וכרוך בהליכים רפואיים רבים. הליכים רפואיים כמו כל הליכים רפואיים אחרים עלולים למרבה הצער להיות כרוכים ברשלנות רפואית. לשם כך, כדאי לזהות מבעוד מועד רשלנות בהתמודדות עם מחלת הסרטן.

 

רשלנות רפואית במחלת הסרטן

ככל שמגלים את מחלת הסרטן מוקדם יותר, כך קל יותר לנצח אותו. לעומת זאת, ככל שמגלים באיחור את המחלה, התוצאה עלולה להיות קריטית לחיי החולה ואף עלולים להיגרם כתוצאה מכך נזקים בריאותיים לא פשוטים. באופן סטטיסטי, לאנשים שיש היסטוריה רפואית במשפחה של סרטן יש סיכוי רב יותר לחלות ולכן רשלנות רפואית עלולה להיגרם גם כאשר הרופא אינו מפנה מטופלים בעלי סיכון שכזה לבדיקות אבחנה כמו ממוגרפיה, סיטי או סיקור. כמו כן, במידה ורופא שביצע בדיקה פיענח אותה בצורה שגויה שלא העניקה מענקה וטיפול מציל חיים למטופל, ניתן יהיה לתבוע רשלנות בטיפול לסרטן.

 

רשלנות רפואית בסרטן צוואר הרחם

על מנת להבחין באפשרות לסרטן צוואר הרחם, קיימת בדיקת פאפ שמעידה על הסיכויים להתפתחות שינויים טרום ממאירים בצוואר הרחם שעלולים לגרום לסרטן. כאשר רופא עשוי לזהות תסמינים שמעידים על סיכוי לסרטן צוואר הרחם, אי שליחת המטופלת לבדיקת פאפ עלולה להוות עילה לתביעה על רשלנות רפואית במידה וכתוצאה מכך מטופלת אכן חלתה בסרטן.

 

רשלנות רפואית בסרטן השד

אם מטופלת מעלה חשש לזיהוי גוש בשד או בבית השחי אך הרופא המטפל שלה אינו מפנה אותה לבדיקת ממוגרפיה שמטרתה לאבחן סרטן שד, כנראה שהיא עלולה להיות קורבן של רשלנות רפואית. בנוסף, לכך, גם במקרה שבו המטופלת נשלחה לבדיקת ממוגרפיה אך עדיין הרופא לא הבחין בממצא, ניתן לתבוע אותו בגין רשלנות רפואית לפי מחלה.

 

רשלנות רפואית בסרטן השחלות

במידה ומטופלת שמתלוננת על כאבים מופנית לבדיקת אולטרסאונד אך הרופא פספס במהלך אבחון האולטרסאונד ממצא שעשוי היה לשלוח את המטופלת לביצוע בדיקה נוספת באמצעות MRI. יש לכך עילה ברורה של רשלנות רפואית לפי מחלה משום שחוסר האבחון של הרופא עלול להביא לתרחישים קריטיים עבור מצבה הרפואית של המתלוננת מאחר וחוסר אבחון עלול לגרום להתפשטות הסרטן, מה שעלול לגרום להשלכות קשות על מצבה הבריאותי של החולה כמו ניתוחים מסובכים ואך כריתת איברים.

 

מה כדאי לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

על מנת להבטיח את זכויותיכם לפיצוי, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין מומחה בנושא רשלנות רפואית. עורך דין מומחה יידע לבחון האם האבחנה הרפואית שנעשתה עמדה בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים על מנת למנוע מחלה או לתת את המענה הראוי לה.

 

לסיכום

אם אתם חוויתם רשלנות רפואית במקרה של מחלת הסרטן, כדאי לכם לתבוע את זכויותיכם על מנת לקבל מענה עבור הרשלנות. לשם כך מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בעניין.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »