חיפוש

המדריך להוצאת דרכון פולני

אם תמיד חלמתם לגור בעיר בירה אירופאית קלאסית, לעבוד בשעות ובתנאים שרק באירופה העובדים מקבלים, לנצל את סופי השבוע ואת החופשות כדי לטייל בכל רחבי אירופה – דרכון פולני זו ההזדמנות שלכם להגשים את החלום.

יותר ויותר ישראלים מגלים שהם זכאים לקבל אזרחות אירופאית, וכך להנות מכל ההטבות שמהם נהנה כל אזרח באיחוד האירופי.

 

איך אפשר להתחיל ולהוציא דרכון פולני?

יתרונות של דרכון פולני

כפי שהתחלנו לתאר, דרכון פולני הוא כרטיס הכניסה שלכם להנות מכל היתרונות שהאיחוד האירופי מציע לאזרחים שלו. תוכלו לגור ולעבוד בכל המדינות שחברות באיחוד, לעבור ביניהן בחופשיות וללא צורך בביקורת גבולות וליהנות מתנאים סוציאליים מלאים לעובדים (שמרבית המדינות באירופה ידועות כה ידועות בהן)

נוסף על כך, תוכלו ללמוד בחינם (או בסבסוד משמעותי מאוד, כך שבעצם תלמדו כמעט בחינם) במגוון רחב של מוסדות אקדמאיים במדינות האיחוד, ביניהן גם כמה מהאוניברסיטאות הידועות והנחשבות בעולם!

יתרון נוסף, שאולי יקרוץ במיוחד לישראלים חובבי התרבות האמריקאית, היא ויזת עבודה בתנאים מקלים לארצות הברית. כאשר אתם אזרחים אירופאים, הוצאת ויזה לגור ולעבוד בארצות הברית היא פשוטה הרבה יותר מההליך הארוך והבירוקרטי שנדרשים לעבור בעלי אזרחות ישראלית.

 

אז עכשיו לעיקר – איך מוציאים דרכון פולני?

ראשית, תצטרכו לבדוק האם אתם בכלל זכאים לאזרחות פולנית. התנאים לזכאות הם שורשים משפחתיים בפולין, ומסמכים ותעודות מסוגים שונים שיכולים להעיד על שורשים אלו. ניתן להיעזר במשרד עורכי דין על מנת לבצע את בדיקת הזכאות, על מנת לחסוך בזמן יקר ובטרטורים.

אם נמצאתם זכאים לאזרחות פולנית, השלב הבא הוא להחליט האם אתם עוברים את תהליך הוצאת האזרחות לבדכם, או שמא אתם מעדיפים להסתייע בבעל מקצוע שעוסק בתחום. ייתכן שההוצאה לבד תהיה זולה יותר, אך תידרשו לבצע לבדכם את כל הבירוקרטיה והאישורים הכרוכים בהוצאת האזרחות – דבר שעשוי לקחת זמן רב.

על מנת להגיש את הבקשה לאזרחות, תצטרכו להמציא טפסים שונים ומסמכים שמעידים על זכאותכם, כאשר על מרבית הטפסים תידרשו להחתים אפוסטיל ולצרף להם תרגום לשפה הפולנית (תוכלו להסתייע ברשימת המתרגמים שמופיעה באתר שגרירות פולין בישראל, או במשרד עורכי דין שידאג לכם לתרגום ולהחתמת האפוסטיל בו זמנית).

תהליך אישור הבקשה שלכם עשוי לקחת זמן ממושך, כתלות במורכבות של התיק שלכם (אך הזמן הממוצע שלוקח הוא כשנה). לאחר שבקשתכם אושרה, יש להמתין לקבלת התעודה המקורית שתגיע מפולין, ולקבוע תור בשגרירות פולין בישראל על מנת לקבל את הדרכון לידיכם.

זכרו שבין כל שלב ושלב תצטרכו להמתין לא מעט זמן, וייתכן שתצטרכו לבצע באמצע התהליך השלמות שונות למסמכים חסרים או למסמכים שפג תוקפם. חשוב להיאזר בלא מעט סבלנות כאשר נכנסים לתהליך, היתרונות הרבים שתוכלו לקבל לאחר השלמתו יהיו שווים את ההמתנה!

 

שטר ודרכון

אולי יעניין אותך גם

4 תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית
אזרחויות ודרכונים
4 תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית

במרבית מדינות אירופה, חוקי האזרחות קובעים כי הזכאות לאזרחות מותנית בקשר דם בלבד, ללא קשר למקום היוולדו של האדם. כיום, עם התיקון לחוק האזרחות האוסטרית,

קרא עוד »
חתימה
אזרחויות ודרכונים
איך להוציא אזרחות פורטוגלית

ההטבות שקיימות לכל אזרח מהאיחוד האירופאי למימוש בתוך יבשת אירופה הן מעבר לכל דמיון. ככל שמעמיקים יותר ויותר, מגלים את היתרונות הכלכליים, חברתיים, חינוכיים ואפילו

קרא עוד »
אילו מסים יש בעת מעבר לחו"ל?
אזרחויות ודרכונים
אילו מסים יש בעת מעבר לחו"ל?

ישראלים רבים בוחרים לרדת מהארץ משלל סיבות שונות ומגוונות. כמו עבודה חדשה או מגורים ליד קרובי משפחה במדינה רחוקה עם תרבות אחרת. הכסף מעסיק את

קרא עוד »
פספורט זר
אזרחויות ודרכונים
מדריך הוצאת דרכון זר

חושבים להוציא דרכון זר? נדמה לכם שאולי גם אתם זכאים לכך? אם כך, אין ספק שאתם צודקים והאמת היא, שלא כדאי לוותר על כך. דרכון

קרא עוד »
ויזה לארהב
אזרחויות ודרכונים
ויזה לארה"ב – אשרת E2

אם עד היום ניסיתם לרכוש פעילות עסקית קיימת או לפתוח עסק ללא ויזה לארה"ב, סביר להניח כי נתקלתם בחומותיה הבצורות של הבירוקרטיה, שביקשה מכם לעמוד

קרא עוד »