חיפוש

המדריך המלא לגירושין בתקופת הקורונה

וירוס הקורונה פרץ לחיינו בסערה ועבור רבים מאיתנו טרף את כל הקלפים.

השהות הממושכת בבית בתקופת הקורונה, היוותה עבור זוגות מסוימים את "הקש ששבר את גב הגמל" והביאה להחלטה להתגרש.

אם הנכם מתגרשים בתקופה מורכבת זו, הנה כמה טיפים שעשויים לסייע לכם.

 

פתיחת הליך משפטי

משבר הקורונה הציף בקרב זוגות רבים קשיים ומחלוקות ועבור חלק מהם אף הביא להבנה שעדיף בנפרד מאשר ביחד. התחלת הליכי גירושין בצל הקורונה היא אמנם מאתגרת, אך אינה בלתי אפשרית. בתי המשפט עובדים במתכונת מצומצמת אך הם אכן פעילים. במידה ואחד מבני הזוג צריך להיכנס לבידוד, תוכלו להגיש בקשה לדחיית הדיון בעזרת עו"ד גירושין, בצירוף האישור המתאים. במקרים מסוימים, תינתן אפשרות לקיום הדיון בשיחת וידאו. תקופת הקורונה אינו סיבה לדחות את ההליכים המשפטיים ואפילו להיפך, המתנה לסיום התקופה עשויה להיות אינסופית ולגרום לאיבוד סבלנותכם ולהגברת המתחים. הקדימו ופנו לעו"ד גירושין לשם פתיחה בהליך משפטי.

 

גמישות היא מילת המפתח

אם תקופת הקורונה תפסה אתכם דווקא כגרושים טריים, ודאי יצוצו קשיים חדשים. כנראה שבהסכם המשפטי שכתבתם יחד עם עו"ד גירושין לא מופיעים הסדרים המתאימים לתקופה מורכבת זו, ונדרשים כעת שינויים והתאמות מצדכם. למשל – אצל מי מההורים ישהה ילד בבידוד? מה יקרה עם תשלום מזונות אם נפגעה פרנסתו של אחד ההורים? מה קורה אם אחד ההורים נכנס לבידוד? ועוד שאלות רבות ומבלבלות. השתדלו וגלו כמה שיותר גמישות. זו תקופה מאתגרת עבור כולם, ולכן גם אם במצב "רגיל" אינכם נוהגים לדבר על הדברים, כדאי מאוד לעשות זאת כעת, וכמובן לשים בראש ובראשונה את צרכי הילדים.

 

שמירה על השגרה

משבר הקורונה, עבור רבים מאיתנו, הביא לשינויים משמעותיים בשגרת היומיום. אם התחלתם הליך גירושין בתקופה זו או אם הנכם גרושים טריים, תצטרכו להכניס כעת שינויים נוספים לשגרה, וזו משימה לא פשוטה. אם יש ילדים בתמונה, תידרשו לבצע תיאומים חדשים ומורכבים. למרות הקושי, נסו לזכור כי עבור ילדים שגרה היא מאוד חשובה. נסו לקבוע כללים ברורים ולספק עוגן לילדים, דווקא בתקופה מבלבלת זו. שמרו על גבולות ברורים ונסו להיות מסונכרנים ביניכם ככל הניתן. אם נפגעו זמני המשמורות, נסו לפחות לשמור על פעילויות בזמנים קבועים, שיחה יומית עם ההורה השני או כל הרגל שאתם חושבים שיעזור לשמור על השגרה.

 

לסיכום

משבר הקורונה הוא זמן שלא פשוט להתגרש בו. אם הגעתם להחלטה לאחרונה, נסו שלא להתעכב עם ההליכים, ומנעו את החרפת המצב. זכרו שזוהי לא העת להיכנס למלחמות וסכסוכים אלא דווקא ללכת אחד לקראת השנייה ולהגיע יחד לפתרונות יצירתיים ומתחשבים עד כמה שאפשר. בתקופה זו המבלבלת במיוחד עבור הילדים, זכרו כי הם זקוקים לתמיכתכם ולשיתוף הפעולה שלכם יותר מתמיד.

 

אנשי משפט

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »