חיפוש

מהן הדרכים להסיר הגבלות על חשבון בנק

עברתם משבר כלכלי חמור בעסק או בחשבון הפרטי? הצ'קים חוזרים וקיבלתם התראות מהבנק? הבנק הגביל את החשבון שלכם? מהן הדרכים להסיר את ההגבלות על חשבון הבנק? על כך במאמר הבא.

 

מדוע הבנק מגביל חשבונות?

הגבלת חשבונות בנקים של לקוחות פרטיים או עסקיים יכולה לקרות עקב משבר כלכלי שהם חווים בגינו חוזרים צ'קים לבנק. לאחר שחוזרים 5 צ'קים במהלך שנה הבנק מודיע על כך בכתב. לאחר שחוזרים 10 צ'קים במהלך שנה הבנק מגביל את החשבון. במידה ויש לכם חשבון בנק נוסף בבנק המגלה כי חשבונכם השני מוגבל, גם הוא עשוי להגביל את החשבון וכתוצאה מכך ההגבלה היא מחמירה. במידה ולאחר שנה חזרתם לפעילות ובמהלך 3 שנים חשבונכם הוגבל בשנית, גם זוהי הגבלה מחמירה. ההגבלה למעשה מסמנת אתכם כלקוחות פרובלמטיים. כך תתקשו לקבל אשראי והלוואות מהבנקים גם לאחר שתסתיים ההגבלה. לפיכך, מרגע שמקבלים התראות מהבנק חייבים לפעול בכל האמצעים כדי למנוע את הגבלת החשבון ובמידה והוא הוגבל לעשות הכל כדי לבטל את ההגבלה.

 

מהן הדרכים להסרת ההגבלה?

בראש ובראשונה יש לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום שיעזור לכם להגיש ערעור להסרת ההגבלה. שנית, יש למצוא הוכחות או סיבות מוצדקות כדי להוכיח שהבנק טעה ולא היה צריך להגביל את החשבון שלכם. שלישית, ניתן להגיש צו מניעה לבית המשפט באמצעות עורך הדין כדי שיסיר את ההגבלה על פי הסיבות וההוכחות אותן תביאו. הגשת הערעור, ההתנהלות והדיונים בתיק יאפשרו לכם טווח זמן בו תוכלו לפתור ולצמצם את החובות שלכם במידה וההגבלה לא תוסר. ביטול הגבלה בבנק יכול לארוך תקופה מסוימת וכך תוכלו לקבל מרווח נשימה. תוכלו גם להגיש ערעור באופן עצמאי, אך זה יהיה פחות רלוונטי אם אתם באמת מעוניינים להסיר את ההגבלה על החשבון ולפחות להגיע להקלות אחרות. לכן המומלץ ביותר הוא לפנות לעורך דין מיומן ומעשי שיבדוק את פירוט חשבון הבנק אחורנית ואת הבעיות שהביאו להגבלה בחשבון. ייתכן והוא יגלה שההגבלה מתבססת על טעויות.

 

אלו טעויות עלולות להיות?

כאשר ההגבלה על החשבון נובעת מטעויות יהיה קל יותר להסיר אותה. במקרים בהם מישהו אחר קיבל ייפוי כוח לטפל בחשבון שלכם מכיוון שנבצר מכם מסיבות שונות לטפל בו זה יכול להביא לטעויות. מצב כלכלי חמור בעת משבר כללי כמו תקופת הקורונה עלול להביא לנסיבות אלו, טעויות של פקידי בנק, צ'קים שנפרעו לפני הודעה על עיקול חשבון בנק. בנוסף, אם בעבר אושר לכם לחרוג ממסגרת האשראי זאת אומרת שהבנק סמך עליכם וכעת לא היה באפשרותכם למנוע את חזרת הצ'קים מסיבות שונות. כל אלו הן סיבות העשויות להוכיח את צדקתכם ובעיקר כאשר מדובר על טעויות של הבנק אותם בית המשפט לא יהיה מוכן לקבל מבחינת הבנק.

 

קופת חיסכון ודולרים

אולי יעניין אותך גם