חיפוש

הדרך שלכם לביטול החובות

הדרך לביטול חובות יכולה לעבור דרך תהליך חדלות פירעון ופשיטת רגל או דרך הגעה להסדר חובות עם הנושים טרם הפניה להליך. פעמים רבות ניתן בסיוע עורך דין המתמחה בתחום להגיע בהסכמה להסדר חדש בו חלק מהחובות נמחקים ולגבש החזר תשלומים חודשי שהחייב יכול לעמוד בו. במאמר זה נדון, הן בהסדר חובות מוסכם והן בהליך חדלות פירעון ובתנאים לשם השתתפות בהליך.

 

הסדר חוב מוסכם

הסיבה של הנושים להסכים להסדר מעין זה נובעת מכך שבהליך חדלות פירעון הם עשויים להפסיד את החלק הארי של חובותיהם. הדבר נכון למצבים שבהם האדם נקלע לחובות גדולים מול כמה נושים. הנושים פועלים למימוש החזר החוב באופן מרבי ולרוב יסכימו להסדר שייתן להם את המקסימום האפשרי בכל מצב נתון. ניתן ליצור קשר עם עורך דין מחיקת חובות כאן.

 

חדלות פירעון והפטר חובות

כאשר לא ניתן להגיע להסדר חובות מוסכם, הדרך לביטול החובות עוברת בהליך חדלות פירעון. חשוב להבין שעל מנת להתאים להליך יש לעמוד בדרישה לתום לב של החייב. תום הלב נדרש, הן לגבי ההסתבכות בחובות ועצם ההתאמה לכניסה הליך והן במהלכו. על החייב למלא בדייקנות ובהגינות את החובות שהוטלו עליו במסגרת הליך זה, על מנת לקבל את ההפטר המיוחל בסופו.

הן החייבים והן הנושים עשויים להרוויח מגיבוש הסדר חוב גם במסגרות של הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. נושים רבים מסכימים למחוק חלק מהחובות של החייב במהלך הליך חדלות פירעון ולו רק מהחשש שמא ייצאו בתום ההליך בלא כלום.

 

חובות שאינם ברי ביטול

ישנם חובות שאינן ניתנים לביטול במסגרת הליך חדלות פירעון. לא ניתן להכניס להסדר חובות שנוצרו במרמה או כאלה הנובעים מביצוע של עבירות גניבה או הונאה. גם תשלומי עונשין וחובות שמקורם בקנסות פליליים או בדוחות עירייה, כמו גם חוב שמקורו בעבירות על חוק התכנון והבניה לא יהיה ניתן לבטל. לרוב גם חוב מזונות שניתן לפי פסק דין לא יחול לגביו ההפטר.

 

ביטול ההפטר

ישנם מקרים בה בית המשפט יקבל החלטה על ביטול מחיקת החובות של מי שעבר תהליך חדלות פירעון. הדבר עשוי לקרות כאשר הובאו בפני בית המשפט עובדות חדשות שאילו היו ידועות לפני קבלת ההפטר, היו גורמות להגדלת התשלומים החודשיים או להארכת תקופת התשלומים שבית המשפט החליט עליה. מקרים נפוצים שכאלה הם לאחר שהתגלו נכסים והכנסות שלא דווחו.

 

סיכום ביטול חובות

לסיכום הנושא, ניתן לבטל חובות במסגרת הסדר מוסכם במשא ומתן או במסגרת הליך חדלות פירעון וקבלת הפטר בסוף ההליך. על מנת לפנות להליך חדלות פירעון, החייב צריך לשכנע את בית המשפט כי נקלע לחובות בתום לב ולא כתוצאה ממעשי הונאה, גניבה, התנהלות רשלנית קיצונית או פעולות לא מוסריות כלפי הנושים.

איש משפט

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »