חיפוש

האם יש הבדל בין חליפה למשרד וחליפה לבית משפט

כידוע בכל הנוגע לייצוג בבית משפט עורכי דין כפופים לכללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) שמסדירים נוהל ברור אילו חלקים בחליפה חייבים ללבוש, "מדי משפט", אלו כוללים – חולצה לבנה, עניבה שחורה ומקטורן שחור או כחול כהה.

בתקנות הללו מוגדר פטור מלבישת מקטורן (בלייזר / ז'קט) בין החודשים מאי ועד אוקטובר (משום שאלו חודשי הקיץ וחם).

בחירת חליפה לבית המשפט חייבת מצד אחד להיות כפופה לכללים הברורים הללו של לשכת עורכי הדין אך מצד שני, להיות כלי להבעה עצמית. כמו שאנחנו יודעים הלוקים בבית המשפט שונים מאוד ורחבים וניתן למצוא את הדרכים המיוחדות של כל עורך דין להביע את עצמו.

 

הדרכים להבעה עצמית בחליפה לבית המשפט

הדרכים להבעה עצמית בחליפה לבית המשפט, מצומצמים יותר מאשר הדרכים הרגילות להבעת הסטייל האישי בחליפות למשרד למשל. ועדיין, יש מקום רב להבעה עצמית, למשל, בעוד שהתקנות מחייבות עניבה שחורה, סוג קשירת העניבה נתון לפרשנות אישית, סוג הקשר יכול להעיד רבות, כך גם סוגי החפתים השונים, שעונו של עורך הדין, הגרביים והנעליים שלו.

כל אחד מאלו כולל עולם שלם של דרכים לעצב ולהביע את עצמך דרך האביזרים הנלווים והדרכים להשתמש בחליפה, עין מנוסה, כמו זו של עורך דין, שמרבית היום רואה אנשי בחליפות, יכולה להבחין בכל הדקויות הללו.

 

חליפה למשרד

לעומת חליפת בית המשפט, כל עוד במשרד עורכי הדין, אין כללים נוקשים שמגדירים אילו חליפות מותר ואילו לא, האפשרויות שיש לעורך הדין רחבות הרבה יותר וההבעה האישית בחליפות משמעותית אפילו יותר.

 

צבע החליפה

הדבר הבולט ביותר שניכר לעינו של כל אחד, הוא מהו הצבע של החליפה וההדפס שנמצא על החליפה. בחירה של צבעים מעידה רבות על האדם, צבעים בהירים לעומת כהים, הדפסים כאלו לעומת אחרים וכל אלו לעומת החלקים.

ככל שהחליפה מיוחדת יותר, עורך הדין שלובש איתה כנראה יהיה מקושר יותר לחליפה בזיכרון של אנשים – דבר שיכול לשרת את עורך הדין. צבעים מסוימים והדפסים יכולים לייצר תדמית של עורך דין שיוצא מהנורמות הרגילות, זאת לעומת עורכי דין אחרים שמעדיפים חליפות בצבעים הרגילים, על מנת להראות גישות יותר שמרניות בדרכי הפעולה.

עורכי דין כאלו, יעדיפו להתמקד בפרטים הקטנים, בדומה לבחירה בחליפת בית המשפט, על מנת להראות את הייחודיות שלהם במראה, למשל בחפתים, בסוג העניבה והקשירה שלה וכולי.

 

סיכום

מי שחשב שבחירת בגדים לגברים היא בחירה קלה יותר, טעה טעות מרה. בחירת הבגדים, לעורכי הדין היא משמעותית מאוד לתדמית שלו ומהווה חלק, שיכול להיות חשוב בהבעה העצמית ומעיין הצהרת כוונות עליו, שניתן להבין עוד לפני שעורך הדין מוציא מילה מפיו. לכן, יש להחליט מה רוצים לשדר ולהתאים את הבגדים שרוכשים ומתאימים יום יום למסרים הללו.

 

עניבה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »