חיפוש

האם צריך אישור עו"ד על דו"ח שנתי שהוגש לרשויות

בעלי עסקים במדינת ישראל מחויבים מידי שנה בהגשת דו״ח שנתי המפרט את הכנסותיהם אל מול הוצאותיהם.

הגשה מפורטת והולמת של הדו״ח על כל סעיפיו הכרחית למניעת פערי מס וקנסות עקב כך.

במאמר זה נסקור את השימוש בעורך דין לצורך הגשת דו״ח שנתי ואת האפשרויות העומדות בפניכם.

 

ממה מורכב הדו״ח השנתי

הדו״ח השנתי הינו מסמך המאגד בתוכו תיעוד של כלל ההוצאות וההכנסות של בעל העסק בשנת המס הנוכחית. על הדו״ח להתייחס הן לעסקאות פנים ארציות והן לעסקאות בינלאומיות. הדו״ח מוגש לרוב בחודשים אפריל-מאי ואיחור בהגשתו יגרור קנסו.

 

למי הדו״ח השנתי מיועד

דוח שנתי מיועד לבעלי עסקים, קטנים וגדולים. ישנם גם חריגים שאינם בעלי עסקים אשר מחויבים בהגשת דו״ח שנתי- שכירים בעלי שכר הגבוה מ-645,000 ש״ח ברוטו לשנת עבודה, בעלי דירות המשכירים את נכסם ועוד. לעסקים קטנים עם הכנסה שנתית של עד כ-60,000 ש״ח ישנה הקלה והם רשאים להגיש דו״ח שנתי מקוצר.

 

הקפדה על הפרטים

ישנו מספר רב של סעיפים בדו״ח השנתי וחשוב להקפיד לבצע את כולם כנדרש. יש להמציא את כל האישורים והחתימות הנדרשים בדו״ח כך שיאושר על ידי פקיד השומה ללא בעיות. לשם כך חשוב לשמור תיעוד לכל העסקאות אשר בוצעו בשנת המס המדוברת וכן לדאוג לחתימות של כל מי שדרוש.

 

כיצד מגישים

את הדו״ח ניתן להגיש באמצעות הגשת טופס דוח שנתי של חברה פרטית או באמצעות האתר המקוון של רשם החברות. יש למלא את הדו״ח לפי ההנחיות המצויות בו, ולספק את כל המידע הנדרש לצורך ביצוע תקין של הדיווח. חשוב ביותר להקפיד על צורת ההגשה והנהלים שכן טעויות עשויות לגרום לחישוב עודף או חסר של מס אשר יוביל להפסדים כספיים וקנסות.

 

אימות על ידי עורך דין

כאשר מגישים דו״ח שנתי, יש להוסיף אליו אימות חתימות. תהליך האימות נועד לוודא כי הדו״ח בוצע כהלכה ולא הושמטו ממנו פרטים או נוספו אליו דברים לא נכונים. אחת הדרכים לביצוע אימות היא באמצעות חתימה של עורך דין אשר יוודא את הצהרתכם ויאמת אותה מולכם בהצגת תעודת זהות.

 

ללא עורך דין

האופציה הנוספת לביצוע אימות הדו״ח השנתי היא באמצעות רואה החשבון של החברה אשר מבקר את פעילותה. רואה החשבון מחויב לבקר את הדוחות הכספיים של החברה בשנת המס ולעזור בהכנת הדוח. חובה לבצע אימות באמצעות רואה חשבון יחיד ולא תאגיד.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את הדו״ח השנתי וכיצד יש להגישו. כפי שפירטנו, יש באפשרותכם להגיש את הדו״ח עם חתימת עורך דין אך לא בהכרח, ניתן גם עם וידוא על ידי רואה חשבון. כל שנותר לכם הוא למלא את הדו״ח לפי ההוראות ולהגישו בזמן. בהצלחה!

איש משפט

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »