חיפוש

דגשים לחוזה גירושים

עומדים להתגרש? זוג שרוצה להתגרש צריך לנסח בינו לבין עצמו הסכם, הקרוי חוזה גירושים. בחוזה הזה יוסדרו דברים שונים, כמו גובה המזונות ואופן התשלום, משמורות הילדים, חלוקת הרכוש ועוד. אחת הסיבות להליכי גירושים שאינם עוברים בצורה חלקה היא ניסוח לא מוצלח של חוזה הגירושים. במאמר הבא נסקור דגשים שונים לחוזה הגירושים.

 

גירושים בישראל

זה יכול לקרות לזוג נשוי בסמוך לנישואים וזה יכול לקרות לזוג שנשוי כבר למעלה מעשרות שנים אחד לשנייה – גירושים יכולים לקרות לכל זוג נשוי בישראל. מסיבות שונות, בני הזוג מחליטים שהם לא מעוניינים יותר לחיות ביחד. במצב הזה, בני הזוג יצטרכו לבצע הליך גירושים, לפי הצורה המתוארת בחוק. עוד על כך באתר https://www.eranezra.co.il.

כשזוג מחליט להתגרש, הוא לא יכול סתם ככה לעזוב אחד את השנייה ולהכריז על עצמו כזוג גרוש. ההליך צריך להיות מסודר ולהתנהל בצורה הקבועה בחוק. כחלק מההליך, יש לנסח חוזה גירושים, בו יוסדרו עניינים שונים הקשורים לזוג הגרוש, לרכוש ולילדים של הזוג.

 

פעלו לטובת הילדים

דגש מאוד חשוב עבור זוג שעומד להתגרש ויש לו ילדים, הוא לפעול לטובת הילדים. חלק גדול מחוזה הגירושים כולל סעיפים שמשפיעים על הילדים, כמו מקום המגורים ותשלום מזונות – כסף שאמור לסייע ברווחת הילדים.

לכן, כאשר עושים פעולות שונות או מקבלים החלטות שונות הקשורות להסכם, חשוב לפעול מנקודת מוצא שטובת הילד עומדת לנגד שני ההורים. גם אם היחסים בין הזוג שעומד להתגרש הפכו לעכורים, זוגות רבים שלא שמים את המחלוקות בצד מתחרטים על כך בעתיד.

 

וידוא תקינות על ידי אדם מוסכם

חוזה גירושים הוא חוזה לכל דבר ועניין. מדובר במסמך משפטי שהתוקף שלו עשוי להיות מחייב מבחינת בית המשפט. כדי למנוע מחלוקות או תקריות משפטיות, לפני שאתם מסיימים לערוך את החוזה וודאו שהוא תקין על ידי אדם מוסכם. זה יכול להיות למשל עורך דין לענייני משפחה שמוסכם על שני הצדדים, כשהוא משמש כאיש מקצוע ניטרלי הבוחן אך ורק את התקינות המשפטית.

 

מחשבה גם על העתיד

החלטות שאנחנו מקבלים היום ישפיעו על מחר. אותו הדבר תקף גם בהסכם גירושים. כאשר זוג שעומד להתגרש קובע דברים מסוימים בהסכם הגירושים, הוא נוטה להסתכל לטווח קצר ולא לחשוב על דברים שעשויים להשפיע על העתיד. למשל, בכל הנוגע לחינוך או בריאות הילדים, כדאי להסדיר את זה כבר בחוזה הגירושים ולא לחכות לשלב בו תצטרכו לקבל החלטות בנושא.

 

הגעה להסכמות אך לא בכל מחיר

באופן אידיאלי, כל זוג שעומד להתגרש היה רוצה להגיע להסכמות ביחד. באמצעות ההגעה להסכמות, ניתן למנוע ריבים וסכסוכים, מה שמאפשר גירושים בצורה חלקה. כדאי לנסות להגיע להסכמות, אך שימו לב שאתם לא עושים זאת בכל מחיר ולא מוותרים על אינטרסים מובהקים או מקבלים החלטות שיפגעו בילדים.

חוזה גירושין

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »