חיפוש

באילו מקרים ניתן לבטל צוואה

צוואות מאז ומתמיד היוו מחלוקות משפחתיות וגורליות בעבור אנשים רבים וזאת הגיוני לגמרי לאור העובדה כי לרוב מדובר בהרבה מאוד כסף ורכוש אשר מחולק לא בהכרח במידה שווה, או שאחד מן היורשים לא

מרגיש שהוא שווה לאחרים בחלוקת הצוואה.

כאשר יש סברה כי הצוואה איננה הוגנת או אפילו איננה מקיימת את רצונו של המנוח, ניתן לטעון לביטול הצוואה ובהתאם לכמה תקנות וחוקים אכן יכול לקרות כי הצוואה תבוטל.

 

ביטול צוואה לא חוקית

מעבר לכך שהצוואה חייבת להיכתב על ידי בעל הרכוש וההון והוא זה שמחליט בעצמו מה לעשות עם כול עזבונו, הצוואה חייבת לעמוד בכול מיני חוקים והגדרות אשר מביאים לכך שהיא תהיה חד משמעית וחוקית לגמרי כדי שאכן יוכלו להתייחס אליה בצורה מחייבת ולפעול לפי מה שהיא אומרת ללא עוררין או מקום להטלת ספק. על כן, כאשר הצוואה לא עומדת באחד החוקים, בהחלט יכול להיות כי לאחר עתירה לבית המשפט השופט יחליט לבטלה.

 

הליך כתיבה לא תקני

במהלך כתיבת הצוואה, חייב האדם אשר מנסח אותה ומחליט בדבר עזבונו לבצע אותה בעצמו ולבדו, אלא אם כן יש לו מוגבלות כלשהיא והוא עונה על הסעיפים בחוק אשר מותירים על כתיבתה וניסוחה עם אדם אחר. בכול מקרה, למעט עורך דין העוסק בתחום דיני ירושה כאשר אדם אחר מתערב בכתיבת הצוואה או נוכח בעת כתיבתה הצוואה עשויה להיחשב כפסולה ומבוטלת.

 

צוואה המכילה הוראות לא חוקיות

באופן כללי כול אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה בצוואה שלו מה יעשה בדבר עזבונו וגם הוראות או תקנות על מנת שהיא אכן תתממש מול יורש כלשהוא, אך גם לתוכן הצוואה יש גבול וכאשר מעורבות בצוואה הוראות או חלקים לא חוקיים כדוגמת מעשים פליליים או הובלה אליהם, הצוואה כמובן תבוטל ולא יהיה ניתן להתייחס לתוכנה שכן הוא מחייב עבירה על החוק.

 

צוואה לא ברורה או בעלת סתירות

בהמשך לכך שצוואה יכולה להיות מבוטלת עקב כך שהיא מערבת עבירות על החוק ועל כן כדאי להתייעץ עם עורך דין שיאשר שאכן היא תהיה חוקית ובסבירות נמוכה תבוטל, צוואה אשר יש בה סתירות ולא ברור כיצד צריך להתנהל על פיה גם עשויה להיות מבוטלת. לדוגמא כפל יורשים, או חלוקת אחוזים לא הגיונית של ההון. לאור העובדה כי המדינה והיורשים צריכים להתנהל על פי ההנחיות, אם הן סותרות ולא ברורות, לא ניתן ועל כן, הצוואה תבוטל.

אנשים אשר מנסחים צוואה רוצים כי עיזבונם יחולק באופן מסוים ובהמשך לכך הם בוודאי לא רוצים שהצוואה תבוטל אחרי מותם וכול עיזבונם יחולק על פי החוק במדינה. על כן, באם אתם בהליכי ניסוח צוואה מומלץ לערב עורך דין בהליך.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »