חיפוש

אילו תיקים נחשבים הכי שכיחים אצל עורך דין נזיקין?

תביעות נזיקין הן תביעות שעוסקות בנזק שנגרם לאדם, לגופו, או לרכושו על ידי גורם חיצוני. מטרת התביעה היא לפצות את הנפגע ככל האפשר על נזקיו הגופניים, הנפשיים והרכושיים ולקבל סעד של פיצוי כספי בגין נזקיו. תביעות נזיקין כוללות רשימה ארוכה של תביעות.

בין היתר מדובר בתביעות בנושא תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תביעות לנזקי רכוש, תביעות נגד רשות מקומית, או מוסד חינוכי, תביעת לשון הרע, תביעה בגין מפגע רעש או זיהום, וכולי.

 

תביעות הנזיקין השכיחות

יש מספר סוגים של תביעות נזיקין כאשר הבולטות והשכיחות שבהן הן תביעות לנזקי גוף, לנזקי רכוש ותאונות דרכים. נדגיש כי קיימת חשיבות רבה לייצוג מקצועי על ידי עורך דין נזיקין כדי להשיג את מירב הפיצוי הכספי לניזוק. אדם שניזוק בגופו או ברכושו באזור המרכז, חשוב שיפנה בהקדם למשרד עו"ד נזיקין תל אביב המומחה בתחום כדי למצות את הפיצוי האפשרי המירבי.

טוען

תביעת נזקי גוף

נזקי גוף יכולים להיות קלים מחד וחמורים מאוד מאידך (נכות קשה). הנזק יכול להיות במסגרת תאונת עבודה, תאונה במוסד לימודים, רשלנות רפואית, תאונת דרכים וכולי. במסגרת התביעה נתבעים פיצויים בגין נזקי הגוף וכן פיצויים עבור השתכרות עתידית שנפגעה.

 

תביעות נזקי רכוש

תביעות לא מעטות מוגשות גם בגין נזקי רכוש. במקרה זה צריך להוכיח את שווי הרכוש. תביעת נזק לרכוש יש להעריך באמצעות שמאי. נזקי רכוש כוללים נזקים שיכולים להגרם  בתאונת דרכים, נזקי טבע, ,ליקויי בניה, שריפה, וכולי.

 

תביעות נזיקין תאונות דרכים

תביעות נזיקין בגין תאונות דרכים הן תביעות  שכיחות מאוד שבהן נגרם נזק שארע לגוף ולרכוש בשל טעות אנוש, עבירה על החוק, וכולי. במקרה הזה יש חשיבות למועד התרחשות התאונה שכן אם היתה בדרך  לעבודה למשל, זו תחשב לתאונת עבודה. נזקים שאירעו במסגרת תאונת דרכים יתבעו על  פי חוק לבר נזיקי (מחוץ לפקודת הנזיקין) הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

תאונת דרכים

עוולות נזיקיות שכיחות

פקודת הנזיקין מגדירה עוולות נזיקיות שיש לפרט אותן במסגרת התביעה. בין היתר מדובר בעוולת הפרת חובה חקוקה, הטעיה, גרם הפרת חוזה, תקיפה וכולי, כאשר השכיחה ביותר היא עוולת הרשלנות. על פי עוולת הרשלנות תקום עילה נזיקית נגד נתבע שהפר את חובת הזהירות, נהג ברשלנות בניגוד לאדם סביר, וגרם לנזק.

 

חברת ביטוח – הנתבעת  השכיחה ברוב תביעות הנזיקין

חברת ביטוח מופיעה במרבית תביעות הנזיקין כנתבעת  צד ג', והגורם שמשלם בפועל במקרים רבים את הפיצויים לניזוק, בהיותה מוגדרת ככיס עמוק להיפרע ממנו.

 

לסיכום

דיני הנזיקין מהווים חלק מהמשפט האזרחי והם עוסקים בחיובים שנגרמו בשל נזק לגופו או לרכושו של הנפגע בתאונות דרכים, ברשלנות רפואית, וכולי. מדובר  בתחום  משפטי נרחב, הנשלט על ידי פקודת הנזיקין וחוקים נוספים חיצוניים לפקודה ( כמו חוק איסור לשון הרע, חוק הפיצויים וכו').  במקרה שנגרם לאדם נזק לגופו או לרכושו חשוב מאוד להיעזר בייצוג מקצועי בתחום כדי להצליח בתביעה ולהשיג את מירב הפיצויים.

עורך דין

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »