חיפוש

אילו חוקים חובה להכיר בתחום דיני העבודה?

בעולם שהעולם המשפטי הוא רחב עשיר ומגוון מאד, יש כמה התמחויות משפטיות שרלוונטיות לרוב הציבור לאורך החיים שלו בשלב כזה או אחר של החיים. דיני עבודה הם אחד מהם. החל מגיל הנעורים שזה השלב שבו חלק ארי מהאנשים מתחילים לעבוד, דרך גיל שמונה עשרה שזה סף המעבר שממנו המדינה ובכללותה הביטוח הלאומי מתחילים להכיר באדם כאזרח בעל זכויות וחובות.

זכויות עובדים הם לא רק ליבה משפטית ערכית ועקרונית של חברה, אלא הם החובה המהותית של כל אדם להכיר וליישם בחייו בפועל. האחריות להכיר את החוקים, הזכויות והחובות האזרחיות שלנו הן עלינו, האזרחים, אבל זה כשלעצמו לא מספיק כדי לממש אותן.  עו"ד דיני עבודה מיומן זה אדם שאנחנו צריכים בשירות הספקים שלנו ועדיף למצוא אחד שמרגיש לנו טוב, בכדי שיוכל ללוות אותנו לאורך כל החיים המקצועיים שלנו.

חיוניותו של עו"ד דיני עבודה היא לא רק בשעת כושר של בית משפט כשהדברים כבר הגיעו לשוקת שבורה, אלא ההפך הוא הנכון. ליווי משפטי מקצועי ויעיל לאורך הדרך חשוב לא פחות מתכנון פנסיוני, תכנון מס וייעוץ השקעות. עו"ד דיני עבודה יכול לא רק לחסוך במשאבים, כספים ועוגמות נפש, אלא הוא בעצם המוציא לפועל שמאפשר לאדם לקבל את מה שמגיע לו, מה שבהעדרו פשוט לא יקרה, ללא קשר למה שאומר החוק.

 

חסכון לפנסיה, פיצויי פיטורין ותנאים סוציאליים

לאורך השנים מעמדו של העובד הולך ומוסדר ואחד השינויים המשמעותיים של השנים האחרונות, אמנם כאן כבר למעלה מעשור ויחד עם זאת, עדיין יש שכבות אוכלוסייה שמתמודדות עם העדר ההסדר הזה בהיבט ההיסטורי.  חוק הפרשה לפנסיה משנת 2009 מחייב כל מעסיק להפריש לעובדים שלו הפרשות פנסיוניות חודשיות. החוק חל גם על עצמאיים שמחויבים להפריש לעצמם, כאשר בהעסקה אצל מעסיק ההפרשה לרוב נעשית לאחר שלושה חודשי עבודה, רטרואקטיבית.

בנוסף להפרשה הפנסיונית המעסיק מחויב להפריש כסף שייעודו פיצויים בתום ההעסקה. זה נכון שהחוק מחייב לשלם פיצויים רק במקרים של פיטורין ואכן נוצרות הרבה בעיות תעסוקה על הרקע הזה. מעסיקים מייצרים תנאים שלכאורה מאלצים את העובד להתפטר ובאופן כזה נמנעים מתשלום הפיצויים. זה לא חוקי וזו בדיוק אחת הדוגמאות לכך שחייבים עו"ד דיני עבודה נגיש ותותח שלא יאפשר לעוולות כאלה להתקיים.

 

זכויות נוספות של תעסוקה במסגרת שונות

סוגיות של עבודה בהריון, עבודה במתכונת עצמאית, עבודה מהבית או העסקה קבלנית, כלומר במסגרת של פרילאנס גם אלה סוגיות שליווי של עו"ד דיני עבודה חיונית. זאת לאור העובדה שאופני תעסוקה אלה פחות מאוגדים, פחות מגודרים ויחסית חדשים בנוף התעסוקתי מה שהופך אותם לפגיעים יותר, באופן משמעותי, כך שמיצוי מלוא הזכויות במקרים כאלה הוא אינו טריוויאלי ומחייב עו"ד דיני עבודה במשנה תוקף.

עבודה

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »