חיפוש

איך קשור תיקון 190 לביטוחי חיים ומה ניתן להרוויח מכך

במהלך השנים היו לא מעט מהלכים בכדי לעודד את החסכונות הפנסיונים, תיקון 190 זו תקנת מס שבאה לתת שלל של הטבות לחוסך הפנסיה. החל מהקלות מס, גמישות במעברים בין מסלולים ונזילות כספים בכל עת. לתיקון יש הרבה יתרונות וכדאי גם לכם להתחיל להכיר את המושג ולהבין איך גם לכם הוא יכול לעזור.

 

מה זה קופת גמל לפי תיקון 190?

לפקודת מס הכנסה, תיקון 190 קופות גמל, הוא הטבה בכדי להפקיד אל קופות הגמל כסף שנמצא בפיקדונות, קרנות השתלמות, תיקי השקעות וכדומה. משמעות השינוי זה שבתנאים מסוימים ניתן להפקיד ללא צורך באישור ולמשוך כספים בלי בעיה, יחד עם שיעור מס מופחת והרבה מאוד הטבות והקלות.

 

יתרונות מרכזיים

  • קצבה חודשית – ישנה אפשרות למשיכה מהקופה כקצבה חודשית מוכרת הפטורה ממס לכל החיים.
  • משיכה חד פעמית – במקום הקצבה, ניתן לעשות משיכה חד פעמית בתשלום מס בשיעור של חמישה עשר אחוזים במקום עשרים וחמישה אחוזים.
  • מסלול הורשה – אופציה מעולה שמתאפשרת, מסלול הורשה פטור או פטור באופן חלקי ממס, תלוי בגיל בו נפטר החוסך.
  • דמי ניהול – במצב זה ישנם דמי ניהול מופחתים משמעותית בהשוואה לאפיקים האחרים.
  • נזילות – הכספים האלו נזילים בשביל החוסך בכל זמן שירצה.

 

כספי נפטר

לאחר שהחוסך נפטר, על פי התיקון החוק מקל גם על היורשים שלו בקבלת כספי החיסכון. הכספים מועברים ליורדים יחד עם חבילת ההטבות. העברת הכספים בלי בירוקרטיה, תשלום המס בשיעור חמישה עשר אחוזים במקום עשרים וחמישה אחוזים בביצוע משיכה, פטור מלא ממס על החיסכון כל עוד החוסך נפטר לפני גיל 75, ועוד הטבות נוספות.

 

לפני שתעשו בחירה, תעשו סדר

חשוב מאוד לעשות בדיקה, פתחו מחשבון ביטוח חיים, ותתחילו לעשות בירורים, ישנן נקודות חופפות בין ביטוח חיים למה שנותן תיקון 190 בקופות גמל. כמו כל קרן, כל ביטוח, כל קופה, גם פה אתם צריכים לשים הכל אחד מול השני ולראות מה הדבר הכי משתלם ומתאים לצרכים שלכם.

 

זו לא תמיד האופציה הטובה ביותר

תיקון 190 נראה מאוד אטרקטיבי, לעיתים הוא גם מאוד כדאי, אך לא תמיד זה המקרה, וחשוב לדעת זאת. יש מצבים רבים שההשקעה הזו אינה משתלמת, ולכן ההמלצה היא לעשות בדיקה יחד עם מתכנן פיננסי איכותי בכדי לראות מה מומלץ בשבילכם. יועץ טוב יעזור להנחות אתכם לעשות החלטה מושכלת שקשורה להרכב חיים שלכם.

 

השוואת לטווח ארוך

לא ניתצן להשיג הרבה מידע מכמה בדיקות פשוטות, צריך לראות את המצב לאחר כמה שנים, שם באמת יודעים התשואות שתוכלו לקבל מבחינת קופות הגמל. ביטוח חיים זה עניין אחר, ולכן שווה להתייעץ לפני שתעשו החלטה עם אנשים שכבר חוו והתנסו באחד או שני הדברים הללו, כל תראו תוצאות בטווח ארוך ותוכלו לדעת מה ההחלטה הטובה בשבילכם.

ביטוח חיים

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »