חיפוש

איך עוברים בנק

עד לפני כמה שנים, הערימו הבנקים קשיים לא מעטים בפני לקוחות שהיו מעוניינים לעזוב את הבנק, לטובת בנק אחר. ככל שמצבו הפיננסי של הלקוח היה פחות מלבב, הסיכויים שלו לעזוב את הבנק שבו התנהל החשבון שלו היו קלושים. ואולם בשנים האחרונות הפך המעבר בין הבנקים לקל ופשוט יחסית. עם זאת, עדיין חובת ההוכחה חלה על הלקוח, ויש מקרים שבהם הבנק החדש שאליו מנבה הלוח הפוטנציאלי לעבור, דוחה את הבקשה ואיננו מעוניין לפתוח חשבון עבורו. למה בכלל צריך לעבור בנק? מהם הקשיים העומדים בפני לקוח המנסה לעבור בנק? כיצד ניתן לעבור בנק למרות הקשיים והבעיות? בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא המעבר בין הבנקים, השינויים שחלו בשנים האחרונות והבעיות שעלולות לגרום לקשיים במעבר בין בנקים.

עשרים דולר

למה לעבור בנק – הסיבות שבגללן המעבר ממש כדאי

בכלי התקשורת האלקטרוניים, קרי הרדיו והטלוויזיה, בעיתונות הכתובה ובעיתונות המקוונת, מופיעים לעיתים קרובות פרסומות בשבחו של בנק זה או אחר, המציע תנאים מצוינים למי שיבחר לעבור אליו. עם התנאים המוצעים ניתן למנות העדר ריבית על משיכת יתר בגובה המשכורת החודשית, תנאים טובים למי שמעוניין לחסוך וכן תנאים מעולים למי שמעוניין להעביר את החשבון העסקי שלו לבנק. בנוסף, בנקים רבים מציעים פטור מעמלות או מסלול התנהלות בנקאי שעשוי לחסוך לא מעט ממון. זאת, למצטרפים חדשים ולמי שמחליטים להעביר לבנק החדש את חשבון הבנק שלהם.

רוצים לדעת עוד? הכנסו אל מדריך משכנתא המפורט באתר שקוף.

מבחינת הבנק, הוא מקבל לקוחות חדשים מבחינת הלקוח, הוא מקבל חשבון בנק חדש, עם פטור מעלמות למשך תקופה קצובה. לעיתים מזומנות, מציע הבנק החדש גם מסגרת אשראי נדיבה, או הלוואה בסכומים גבוהים, בתנאים אטרקטיביים. מסגרת האשראי וההלוואות המוצעות, נועדו לאפשר ללקוח החדש להתגבר על עניינים כספיים שונים, המחברים אותו לבנק הישן. ככל שהעניינים הללו יפתרו במהירות רבה יותר, כך ההברה של חשבון הבנק תהיה קלה יותר.

איך עוברים בנק ומה צריך לעשות

הדבר הראשון שיש לעשות על מנת לעבור בנק, הוא לפתוח חשבון בנק במקום החדש שאליו אתם עתידים להעביר את הפעילות הבנקאית שלכם. בדרך כלל, הבנק הקולט את הלקוח החדש מעניק לו מסדרת אשראי או הלוואה,. זאת, במטרה להקל עליו את תלאות המעבר ולתמוך בו אם וכאשר נגרמות הוצאות חריגות כתוצאה מהתהליך. במקביל, מנפיק הבנק החדש כרטיסי אשראי ללקוח החדש,שאלינם מועברת פעילות האשראי הקיימת של הלקוח. בשלב הבא, מעביר הלקוח החדש את המשכורות שלו ושל בן / בת הזוג. זאת, על מנת לאפשר לבנק לעמוד על היקף ההכנסות החודשיות. בהמשך, מעביר הלקוח החדש לבנק את החסכונות שלו, אם ישנם כאלה, וגם את ההתחייבויות שלו. ההתחייבויות הללו עוברות לבנק החדש באמצעות הוראות הקבע. בחלק ניכר מהמקרים, הבנק החדש מבצע עבור הלקוח שלו את העבודה, קרי העברת הוראות הקבע וחיובי האשראי. רק לאחר שברור שלא נשארו זנבות בבנק הישן, יכול הלקוח לסגור את החשבון הישן שלו.

אולי יעניין אותך גם