חיפוש

 איך ניתן להציל את העסק אחרי תקופת הקורונה

מגפת הקורונה היכתה קשה בכלכלה, בעיקר בעסקים הקטנים.

תזרים המזומנים נהיה גורלי עבור בתי עסק קטנים וכולנו נאלצנו להסתגל למצב החדש.

אנחנו מקווים שהשלבים הבאים יעזרו לכם לעשות קצת סדר בבלאגן לקראת שיקום העסק שלכם שתוכלו להגיע שוב ליציבות וחוסן כלכלי.

 

  1.     לדאוג לעובדים

על מנת להתחיל לעשות סדר בכל הבלאגן הכי חשוב לפנות קודם לאנשים, אלא שעבדו איתכם או תחתיכם ועכשיו צריכים להתאושש מהמכה הכלכלית הכבדה. יש הרבה נקודות משפטיות לכן מומלץ לבחון בעיון את מורשת המשפט בישראל . בנוסף אתם כנראה צריכים עובדים כדי להניע שוב את המנועים. תחשבו מה הם צריכים ואיך אתם ממזערים עלויות, אולי עדיף לחסוך בעלויות טווח קצר כדי לשמור על כל העובדים.

 

  1.     תוכניות תקשורת נכונות

יש כל כך הרבה שרלוונטיים למחזור הכסף שלכם ואתם צריכים לשמן שוב את המכונה הישנה והטובה. אם זה לקוחות, ספקים, עובדים חשבונות ועוד. צור בקפידה מסר ברור ותמציתי, תזמנו עדכונים שוטפים וייעלו את הטכנולוגיה לשליחת ההודעות שלכם. שימו מישהו שאתם סומכים עליו אחראי לעשות את זה. זו עבודה מאוד חשובה, לדאוג שכולם בקשר, יודעים על הפעילות של העסק ומוכנים ויכולים למלא את תפקידם.

 

  1.     פנו ללקוחות

שינויים תמיד משפיעים על המסלול הפיננסי שלכם, כשאתם בתקופה של שיקום צריך להבין איפה הקורונה בדיוק פגעה ולנסות למזער נזקים. הרבה מזה קשור לקליינטים. מי שנעלם תדאגו שחזור, השקיעו בפרסום והגשת המוצר. אם יש לקוחות שחייבים לכם כסף תדאגו לגבות את הכסף, הזמנות שבוטלו רצוי ליצור קשר ולנסות לחדש אותם. אל תהססו לשדרג את העסק ולהציע שירותים נוספים. בסוף, כשאתם מושיטים יד ללקוחות היו אמיצים ותשאלו אם הם צריכים עוד משהו ייתכן והם מאוכזבים מספק אחר ואתם תוכלו למלא את החסר.

 

  1.     הערכת יכולת ומשאבים, ניבוי תזרים מזומנים

תעברו על כל החשבונות. שימו לב להוצאות תפעוליות חוזרות, האם יש דברים שניתן לדחות? כגון -האם בעל הבית שלך יכול לדחות את שכר הדירה?האם אתם יכולים להפחית באופן זמני חלק מהוצאות התקשורת? סקירה שורה אחר שורה של סעיפי ההוצאות שלכם היא קריטית כדי לראות היכן תוכלו לקצץ  בעלויות בטווח הקצר. כל שקל נחשב. תוכנית תזרים מזומנים תאפשר לכם לקבוע בדיוק כמה הון חוזר אתם צריכים. אנו מתייחסים לזה כתחזית לתזרים מזומנים עתידיים, זה מה שמאפשר לכם לחשוב קדימה ולנהל נכון את המהלכים הבאים

 

  1.     לפעמים הצעד הנכון הוא להתחיל מחדש

הקורונה הביאה עימה הרבה צרות אבל גם הזדמנויות כלכליות חדשות. אומרים שאחרי הרס מגיע שעת בנייה. אולי את העסק הזה עדיף לקפל ולפנות למשהו חדש ואחר. אל תהססו לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין פשיטת רגל, הוא יקל על הכל ויוודא שתוכלו להתחיל מחדש ברגל ימין.

 

דולרים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »